یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

کوه‌فر خبر داد؛

نمایشگاه سرزمین مقاومت در حال ساخت است

نمایشگاه سرزمین مقاومت

سینماپرس: مدیر اجرایی نمایشگاه سرزمین مقاومت می‌گوید این‌رویداد که روایتگر فرهنگ، تمدن و روحیه مقاومت کشورهای محور مقاومت، در «سایت نمایشگاهی برج میلاد» در حال ساخت است.

به گزارش سینماپرس، علیرضا کوه‌فر مدیر اجرایی نمایشگاه سرزمین مقاومت، به مهر گفت: این نمایشگاه روایتگر فرهنگ، تمدن و روحیه مقاومت کشورهای محور مقاومت است که در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در برج میلاد در حال ساخت است. به اسم سرزمین مقاومت قصد داریم کشورهای حوزه مقاومت را با محوریت کشور فلسطین معرفی و به نمایش بگذاریم. یعنی کشورهایی که حامی فلسطین و در حوزه مقاومت دارای تاریخ و تمدن هستند.

وی افزود: در نمایشگاه سرزمین مقاومت، دکور کشورها را با نگاه تمدنی اجرا کردیم. همچنین دکور کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن در اطراف فلسطین قرار دادیم. نماد فلسطین را با دکوری از مسجدالاقصی نشان داده ایم. برای کشور سوریه نماد قلعه پالمیرا، برای کشور عراق قلعه بابل، برای کشور لبنان «بعلبک» و برای کشور یمن قلعه «ردا» را به عنوان نماد انتخاب کردیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه سرزمین مقاومت در ادامه گفت: داخل هر کشور سعی کرده ایم بازار سنتی، آداب و رسوم، خوراکی ها و موسیقی هایش را معرفی کنیم. همچنین در فضای داخلی تصاویری از تاریخ معاصر آن کشور به همراه تاریخ مقاومتش قابل مشاهده است. در نمایش تصاویر از تکنیک «۳DMap» یا «تونل های تصویری» استفاده کرده کرده ایم. یعنی بازدیدکنندگان وارد این تونل می شوند و در مدت زمانی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قصه‌ای به صورت تصویری از آن کشور را مشاهده می‌کنند. برای کشور سوریه بخشی از فضا به حرم حضرت زینب(س) اختصاص داده شده است که زیارت مجازی را برای آن بخش در نظر گرفته ایم. به این صورت که بازدیدکنندگان می توانند با عینک VR این زیارت را به صورت مجازی انجام دهند.

کوه‌فر گفت: اتاقی به نام اتاق هولوگرام در این نمایشگاه ساخته شده که بازدیدکنندگان به صورت مجازی وارد این اتاق می شوند و در آن لحظه تصویر سخنگوی حماس به صورت مجازی برای بازدیدکننده ظاهر می شود و سخنگوی حماس در ادامه به واسطه هولوگرم انسانی هوش مصنوعی پاسخگوی پرسش های آنها در خصوص فلسطین است.

وی افزود: در این نمایشگاه استیج مرکزی تدارک دیده شده است و هر شب یک خواننده و مداح ایرانی بنا به مناسبت های ویژه همچون محرم به اجرای برنامه می پردازند. این برنامه ها تا پایان شهریور ادامه دارد.

مدیر اجرای نمایشگاه سرزمین مقاومت در پایان گفت: نمایشگاه سرزمین مقاومت ۳۱ تیرماه افتتاح می شود و هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان است. بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه رایگان است اما برای حضور در بخش هایی همچون کنسرت ها باید حتما در سایت برج میلاد ثبت نام انجام بگیرد که این امر با دریافت مبلغی محقق می‌شود. نمایشگاه سرزمین مقاومت در فضای ۱۰ هزار متر مربع برای نخستین بار به نمایش کشورهای حوزه مقاومت می پردازد. تا کنون چنین نمایشگاه با چنین وسعتی در ایران نداشتیم. این نمایشگاه تا پایان شهریور ماه در حال برگزاری خواهد بود و بنا به تدبیر مدیران شهرداری ممکن است که تمدید شود که در صورت تمدید آن را توسعه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.