سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

«هوشنگ توکلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

چون «آقای صالحی» در گذشته تجربه‌ای مشابه دارد می‌تواند با انتخاب مشاوران زبده و آگاه و نخبه در اداره «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» موثر واقع شود

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی اعلام نام سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در خصوص سوابق و برنامه های وی با سینماپرس گفتگو کرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «ماه وش» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده معتقدم هر تغییر و تحولی باید منجر به راه حل منطقی برای مدیریت بهتر حوزه فرهنگی و هنری کشور شود.

وی سپس یادآور شد: آقای صالحی زمانی که در دولت آقای روحانی وزیر فرهنگ و ارشاد بود با عملکردش نشان داد که از هنر اطلاع چندانی ندارد! البته در آن روزگار اغلب مدیران و مسئولان با حوزه فرهنگ و هنر غریبه و بیگانه بودند.

توکلی در همین خصوص ادامه داد: ممکن است برخی از آن افراد به فرهنگ و هنر علاقمند بودند و به عنوان یک مخاطب معمولی به تماشای آثار عوام پسند می نشستند اما این اتفاق بدان معنا نبود که آن ها نخبه و یا نخبه شناس باشند و اصولاً از این حوزه برخاسته باشند!

این سینماگر تأکید کرد: آقای صالحی هم از این موضوع مستثنی نیست! البته شاید چون آقای صالحی در گذشته تجربه‌ای مشابه دارد می‌تواند با انتخاب مشاوران زبده و آگاه و نخبه در اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمی موثر واقع شود و اگر چنین نشود قطعاً وضعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه هنر سینما عقبگرد خواهد داشت!

بازیگر فیلم های سینمایی «انفجار در اتاق عمل» و «عبور از خط سرخ» خاطرنشان کرد: در ۳ سال اخیر که آقای اسماعیلی در این حوزه وزیر بودند فعالیت های زیادی کردند و دستاوردهای خوبی هم داشتند که متأسفانه این دستاوردها نیمه کاره باقی می ماند.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا شما امیدی به بهبود وضعیت فرهنگی و هنری کشور دارید یا خیر تصریح کرد: بنده هیچ امیدی به بهبود ندارم! آقای اسماعیلی وزیر خلاقی بود و تلاش کرد دستاوردسازی کند اما آنچنان که باید به جایی نرسید چرا که زیرمجموعه خوبی نداشت. مشاوران و گاهی مدیران بسیار ضعیف بودند و ساز مخالف می زدند. بسیاری از کارها اگر ناتمام یا نیمه کاره باقی ماند به دلیل آن تخریبی بود که در زیرمجموعه اش انجام شد و بنده امید ندارم بعد از ایشان نیز تحول اساسی در ارشاد صورت گیرد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: در هر صورت توقع این است که آقای صالحی در اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران و مشاوران درست به کار بگیرند. باید زیرمجموعه شان قوی باشد تا ضعف عدم شناخت را پر کنند و آرزو می کنیم که چنین شود!