جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

وزیر میراث فرهنگی:

همگان را به «وفاق» برای «ایران عزیزمان» دعوت می‌کنم

سیدرضا صالحی امیری

سینماپرس: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی در فضای مجازی نوشت: دست خویش را به سوی تک‌تک دلدادگان تمدن، فرهنگ و هنر ایران‌زمین دراز کرده و همگان را به وفاق برای ایران عزیزمان دعوت می‌کنم.

به گزارش سینماپرس، سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه- یکم شهریورماه- در نخستین پیام پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) در ایام اربعین حسینی و با طلب یاری از پروردگار متعال، دست خویش را به سوی تک‌تک دلدادگان تمدن، فرهنگ و هنر ایران‌زمین دراز کرده و همگان را به وفاق برای ایران عزیزمان دعوت می‌کنم.»

صالحی امیری چهارشنبه- ۳۱ مردادماه- با کسب ۱۶۸ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کابینه دولت چهاردهم راه پیدا کند و سکاندار این وزارتخانه شد.

وی متولد ۱۳۴۰ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهم‌ترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

وی همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در قالب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در زیرمجموعه دولت فعالیت می‌کرد. در این تاریخ، طرح مجلس شورای اسلامی مبنی‌ بر تبدیل این سازمان به وزارتخانه مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و رئیس‌جمهور وقت موظف شد در مدت مشخصی وزیر میراث فرهنگی را به مجلس معرفی کند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وظیفه اداره مسائل مربوط به آثار تاریخی و باستانی و نیز مدیریت گردشگری در کشور را برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.