چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

با رای شکننده «نمایندگان مجلس دوازدهم»؛

«سیدرضا صالحی امیری» با ۱۶۸ رای بر صندلی «وزارت میراث‌فرهنگی» تکیه زد!

سیدرضا صالحی امیری

سینماپرس: مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز ۳۱ شهریورماه و پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به «سیدرضا صالحی امیری» برای تصدی «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» اعتماد کرد.

به گزارش سینماپرس، با پایان فرایند بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم و اخذ رای از نمایندگان مجلس، «سیدرضا صالحی امیری» با کسب ۱۶۸ رای موافق عهده‌دار «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» شد.

وی از مجموع ۲۸۵ رای، با ۱۶۸ رای موافق و ۱۱۷ رای مخالف و ممتنع توانست با اختلاف شکننده‌ای اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» جلب نماید.

شایان ذکر است که از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه - ۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و اگر چه به عنوان یکی از معتمدان حسن روحانی سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

نظرات

  • ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ - ۰۹:۵۸
    0 0
    شاید به قول ظفرقندی با رای گیری مهندسی شده موفق به جلب اعتماد نمایندگان شده!!!
  • ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ - ۱۱:۰۶
    0 0
    هر جا صندلی خالی باشه میره روش میشینه !!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.