دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

کارگردان «زنبور کارگر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نسبت به تغییر مدیران فرهنگی و سینمایی چندان امیدوار نیستم/ اگر سینماگران خودشان تغییر نکنند امیدی به بهبود اوضاع نیست!

افشین صادقی؛ فیلم سینمایی «زنبور کارگر»

سینماپرس: افشین صادقی کارگردان سینما با اشاره به اولویت های مدیریتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده امیدوارم که سینمای ایران با تغییر و تحول اساسی درون یکایک هنرمندانش بتواند شاهد بهروزی شود در غیر این صورت اگر سینماگران خودشان تغییر نکنند امیدی به بهبود اوضاع نیست.

کارگردان فیلم های سینمایی «مقلد شیطان» و «فرود در غربت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده معتقدم آدم ها ادبیات شان فرق دارد نه عملکردشان. نگاه و اصول همان است و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با حضور وزیر جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییرات آنچنانی در این حوزه حاصل شود.

وی یادآور شد: من آدمی هستم که تجربه کار با دولت های مختلف را داشته ام؛ مثلاً فیلم «زنبور کارگر» من تجربه گرفتن پروانه از دو دولت را داشت و من شخصاً شاهد بودم که افراد هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند.

صادقی تأکید کرد: از این رو من نسبت به تغییر مدیران فرهنگی و سینمایی از این جهت که بهبودی حاصل شود چندان امیدوار نیستم! اگر به فاصله زودتر هم مدیران عوض شوند باز هیچ تغییری حاصل نمی شود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه در آیه ای از قرآن کریم آمده است که ما سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کنیم مگر اینکه خودشان بخواهند متذکر شد: زمانی سرنوشت سینما و سینماگران عوض می شود که ما خودمان عوض شویم. ما باید از خودمان بپرسیم که چه کارهای بدی می کنیم؟ چقدر حق و ناحق می کنیم؟ متأسفانه برخی از ما به شدت مست قدرت و برخی دیگر مست ثروت شده اند و کسی به آخر و عاقبت کار خود اندیشه نمی کند. ما باید به این نتیجه برسیم که روزی از بالا می آید نه از پایین!

وی در خاتمه این گفتگو افزود: بنده امیدوارم که سینمای ایران با تغییر و تحول اساسی درون یکایک هنرمندانش بتواند شاهد بهروزی شود در غیر این صورت اگر سینماگران خودشان تغییر نکنند امیدی به بهبود اوضاع نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.