یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره):

نهاد تخصصی درباره «امام (ره)» هستیم/ «بودجه سالانه موسسه» ۱۸۰ میلیارد تومان است/ بنا داریم تئاتری با عنوان «امام مردم» روی صحنه ببریم که با ۱۳۰ بازیگر همراه خواهد بود!

نشست خبری هفته وحدت و ۳۶سالگرد تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

سینماپرس: نشست خبری حجت‌السلام علی کمساری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با موضوع تشریح فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مناسبت سی و ششمین سالگرد موسسه در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام علی کمساری روز یکشنبه- ۲۵ شهریورماه- در نشست خبری با اشاره به زیربنای تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۷ اظهار داشت: صدها هزار سند مربوط به نهاد رهبری و حاکمیت نظام در اختیار موسسه است و آنچه قابل انتشار بوده به چاپ رسیده که اصلی‌ترین آن صحیفه امام (ره) بوده است.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: به غیر از آثار حضرت امام (ره)، بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب پیرامون امام و آثار تحلیلی، توصیفی و خاطرات از ایشان و همچنین تاریخ شفاهی منتشر کردیم.

وی گفت: علاوه بر بیش از ۱۵ هزار ساعت نوار و فیلم از حیث تاریخ شفاهی و انتشار ۵۰ جلد مجموعه کتاب‌های حضرت امام (ره)، کتاب‌های مختلف و اسناد مبارزاتی هم در کنار این اسناد در اختیار موسسه است.

در ۱۴ کانال فضای مجازی فعال هستیم

کمساری افزود: حوزه پژوهش زیربنای کار موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اما به سمت کارهای فرهنگی ترویجی، رویکرد موسسه شتاب بیشتری پیدا کرده است؛ موسسه در حوزه رسانه در شبکه‌های اجتماعی حضور گسترده‌ای دارد و در بیش از ۱۴ کانال و حساب کاربری در فضای مجازی محتوا تولید و منتشر می شود.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه پوستر جدید پورتال خبری موسسه روز دوشنبه - ۲۶ شهریور - رونمایی می‌شود، گفت: برای سری جدید برنامه جماران با تهیه‌کننده و کارگردان در حال گفت و گو هستیم و در چارچوب برنامه‌های فرهنگی و هنری تمرکززدایی و کار را از دو سال پیش در خمین شروع کرده‌ایم که تجربه موفقی بوده است.

وی همچنین از رونمایی سایتی با عنوان «دلیل» در چارچوب‌ راستی‌آزمایی شبهات و در عین حال از هوشمندسازی سایت برای دسترسی به محتوای آن خبر داد

برگزاری هفته فرهنگی در خمین و اصفهان / جشنواره «یاد یادگار» در اسفند

کمساری با بیان اینکه به همت معاونت فرهنگی موسسه جشنواره «یاد یادگار» اسفند امسال برگزار می‌شود، ادامه داد: دی ماه امسال سومین هفته فرهنگی در خمین و بهمن ماه نیز اولین هفته فرهنگی در اصفهان برگزار خواهد شد، امکان برگزاری این رویداد در تمام استان‌ها و حتی خارج از کشور وجود دارد؛ سال گذشته ۱۵ هزار دانش‌آموز از برنامه‌های حول محور این رویداد بهره‌مند شدند.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تصریح کرد: مستندهای متعددی را هم در دست تولید داریم، سال گذشته مستند «دلیل آفتاب» تولید و اکران‌های مختلفی داشت، در قالب مستندهای تلویزیونی بنا داریم به سوالات و شبهات پاسخ دهیم، مثلا به این شبهه که «آغاز کننده جنگ چه کسی بود» پاسخ دادیم.

وی افزود: مستند دیگری با عنوان «امام مردم» که رابطه عاطفی امام (ره) و مردم را نشان می‌دهد، هم‌اینک در موسسه در دست تولید است.

تئاتر «امام مردم» روی صحنه می‌رود

کمساری با بیان اینکه ساخت تئاتری در دستور کار موسسه است، گفت: بعد از رحلت امام، تئاتر فاخر برای امام مانند دو کار فاخری که هم‌اینک روی صحنه است، ساخته نشده است. تئاتر جزو هنرهایی است که وقتی ارتباط با آن برقرار شد فراموش نمی‌شود.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) افزود: در هنر اگر عنصر حس و خلاقیت نباشد تاثیری نخواهد داشت و «کار سفارشی» می شود که هیچ حسی را برنمی‌انگیزد و عاطفه‌ای را متاثر نمی‌کند.

کمساری گفت: با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنا داریم تئاتری را در بهمن ماه با عنوان «امام مردم» به مدت یک ماه در تئاتر وحدت روی صحنه ببریم که با ۱۳۰ بازیگر همراه خواهد بود و هر شب اجرای زنده خواهیم داشت که یکی از کارهای خوب و ماندگار خواهد شد و بناست با دکور کوچکتر در شهرستان‌ها هم اجرا شود.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: نویسنده و کارگردان تئاتر، علیرضا محمدی کارگردان نویسنده و مستندساز است که پیشتر نمایش عاشورایی سنگ صبور را به روی صحنه برده است.

خانه امام (ره) در نوفل لوشاتو در تملک موسسه است

کمساری درباره بودجه موسسه هم گفت: بودجه امسال موسسه نسبت به پارسال مقداری بیشتر شده و فعالیت‌های فرهنگی فعالیت‌های هزینه‌بری است و مذاکراتی با یک بانک و گروه مالی انجام شده است. مجموع بودجه سالانه موسسه را ۱۸۰ میلیارد تومان است، مجموعه‌ای را در قم ایجاد کردیم که به زودی راه‌اندازی می‌شود و در اختیار مردم و جوانان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: ما نهاد تخصصی درباره امام (ره) هستیم و تکالیف دستگاه‌ها طبق قانون در خصوص ترویج و نشر آثار امام (ره) مشخص شده، اما در این میان انتظار بیشتری از رسانه ملی از این حیث وجود دارد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) همچنین در خصوص تملک خانه حضرت امام (ره) در نوفل لوشاتو، گفت: ملک خریداری شده و در اختیار ماست و بعد از جریانات اخیر در ایران، شهرداری (پاریس) اجازه فعالیت در ملک را نداده است، اما ملک در اختیار است. ممکن است ممنوعیت و محدودیت ایجاد کنند که به دلیل روابط دو کشور است اما ملک در اختیار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.