چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

کارگردان «گلوگاه شیطان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نیاز به حضور «مدیرانی» در نهادهای تابعه «سازمان سینمایی» داریم که «فرهنگ دینی» را گسترش داده و در مسیر پیشرفت «انقلاب اسلامی» کار کنند

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: «حمید بهمنی» نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های مدیریتی سازمان سینمایی در دوره جدید بیان داشت: ما نیاز به حضور مدیرانی در نهادهای تابعه سازمان سینمایی داریم که فرهنگ دینی را گسترش داده و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی کار کنند؛ مدیران میانی باید افرادی باشند که انقلاب و نظام و اصل ولایت فقیه را قبول داشته باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: موقعی که دولت ها عوض می شوند به طبع آن هر کسی دوست دارد مدیران زیردست خود را بر اساس سیاست گذاری هایش تغییر دهد بنابراین این موضوع برایش مهم است که چه کسی در رأس کار باشد. آنچه الآن مهم است اینکه با توجه به شرایط فعلی و اینکه ما در پیچ زمانه سخت در حوزه فرهنگی سیاسی و اقتصادی قرار داریم باید چه کنیم تا در حوزه های کلیدی کشور از جمله حوزه مهم فرهنگ و هنر بتوانیم به پیشرفت و ترقی برسیم.

وی سپس با بیان اینکه ما در دولت های مختلف کمتر شاهد حضور مدیران موفق و اثرگذار در حوزه فرهنگی و هنری بودیم تصریح کرد: دلیل این اتفاق آن بوده که این افراد برنامه ریزی مناسبی نداشتند. این در حالی است که ما باید برای هر اتفاق یک مسیر و پیام و نقطه عطف داشته باشیم تا در مسیر درست هدایت شویم.

بهمنی در همین راستا متذکر شد: ما نیاز به حضور مدیرانی در نهادهای تابعه سازمان سینمایی داریم که فرهنگ دینی را گسترش داده و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی کار کنند؛ مدیران میانی باید افرادی باشند که انقلاب و نظام و اصل ولایت فقیه را قبول داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که سیاست مان عین دیانت مان است. فرهنگ ما در جمهوری اسلامی ایران باید فرهنگ دینی باشد. مدیری که در رأس هر نهاد و مرکزی قرار می گیرد باید فرهنگ دینی را گسترش داده و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی کار کند. خیلی از مدیران ما از نظر اخلاقی و رفتاری خوب هستند اما در حوزه مدیریتی شان عملکرد درستی نداشتند. ما آسیبی که می خوریم این است که آدم های خوب را جایی می گذاریم که ناکارآمد هستند.

وی تأکید کرد: نهادهایی مانند بنیاد سینمایی فارابی، شورای نظارت و ارزشیابی، شوراهای پروانه ساخت و نمایش فقط نیاز به نیروهای متخصص ندارند؛ ما نیازمند مدیری هستیم که تخصص و تعهد را در کنار هم داشته باشد. مدیران در هر نهادی می نشینند باید نظارت جدی بر تولیدات داشته باشند تا دیگر هیچ فیلمسازی برخلاف فیلمنامه ای که ارائه داده مبادرت به تولید فیلم نکند.

بهمنی در خاتمه این گفتگو افزود: سینمای ایران این روزها نیاز به حضور مدیرانی دارد که دردهای عدیده سینما را درمان کنند؛ البته ذکر این نکته ضروری است که علیرغم ضعف ها من در حوزه سخت افزاری به آقای خزاعی نمره قبولی می دهم. ایشان روی مفاهیم اعتقادی و ایمانی استوار بودند اما در مدیران میانی زیرمجموعه شان برخی افراد اینطور نبودند که امیدوارم این اتفاق در دولت جدید نیفتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.