یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

«عزت‌الله رمضانی‌فر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

جایگاه «مهرجویی» در «سینمای ایران» رفیع است/ توقع جامعه هنری کشور این است که قاتلان «مهرجویی» هرچه زودتر به سزای عمل‌شان برسند

عزت‌الله رمضانی‌فر

سینماپرس: «عزت‌الله رمضانی‌فر» بازیگر پیشکسوت سینما که سابقه چندین همکاری با زنده یاد داریوش مهرجویی را در کارنامه خود دارد همزمان با اولین سالگرد قتل این هنرمند گفت: امیدواریم که رسیدگی به این پرونده مهم که در مورد یکی از سرشناس ترین هنرمندان این مرز و بوم بوده هرچه سریع تر به پایان برسد.

بازیگر فیلم های سینمایی «گاو» و «پستچی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: همچنان با به یاد آوردن این اتفاق وحشتناک در بهت فرو می روم؛ توقع جامعه هنری کشور این است که قاتلان آقای مهرجویی و خانم محمدی فر هرچه زودتر به سزای عمل شان برسند و امیدواریم که رسیدگی به این پرونده مهم که در مورد یکی از سرشناس ترین هنرمندان این مرز و بوم بوده هرچه سریع تر به پایان برسد.

رمضانی فر ادامه داد: من سال های متمادی با زنده یاد مهرجویی رفت و آمد و ارتباطات نزدیکی داشتم و در چند فیلم نیز با ایشان همکاری کردم. قرار بود در «لامینور» که آخرین اثر زنده یاد مهرجویی بود نیز حضور پیدا کنم و حتی قرارداد هم بستیم و دورخوانی هم کردیم اما به دلیل طولانی شدن زمان فیلمبرداری فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله امکان حضور در «لامینور» را از دست دادم که برایم بسیار متأثرکننده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: جایگاه مهرجویی در سینمای ایران بسیار رفیع است و قطعاً هیچ کس نمی تواند منکر تأثیرگذاری بسزای مهرجویی در جریان سینمای ایران شود. مهرجویی کسی بود که موج نوی سینمای ایران را به وجود آورد و فیلم های ماندگاری ساخت که قطعاً نسل های بعد هم فیلم هایش را تماشا خواهند کرد.

رمضانی فر یادآور شد: مهرجویی عاشق سینما بود و از جان و دل برای تولید فیلم هایش مایه می گذاشت؛ زندگی مهرجویی با سینما عجین شده بود و هنوز توان این را داشت که آثار ماندگار بیشتری خلق کند و برای نسل های آینده به جای بگذارد اما افسوس و دریغ که چنین فرصتی از دست رفت.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: همسر زنده یاد مهرجویی، خانم محمدی فر نیز انسانی وارسته و هنرمند بودند و من بسیار متأسفم که این دو عزیز بزرگوار را در یک فاجعه وحشتناک از دست دادیم و امیدوارم خداوند به یکایک اعضای خانواده ایشان و همچنین همه جامعه هنری و مردم ایران صبر عطا کند چرا که تحمل این فقدان و سوگ برای ما بسیار سنگین است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.