سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

کارگردان «ببعی قهرمان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هر اثری در «تلویزیون» موفق بوده باشد در «سینما» نیز موفق می شود/ در صورت موفقیت در گیشه «ببعی قهرمان ۲» را خواهیم ساخت!

حسین صفارزادگان

سینماپرس: «حسین صفارزادگان» یکی از کارگردانان انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» که حالا در بخش مسابقه سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حاضر است گفت: معتقدم هر اثری در تلویزیون موفق بوده باشد در سینما نیز موفق می شود. شاید نمونه ای مانند «کلاه قرمزی و سروناز» به دلیل آنکه فاصله پخش طولانی با نمونه تلویزیونی اش داشت نتوانست آنچنان مخاطب را جذب کند اما «ببعی» همین الآن روی آنتن تلویزیون است و همین باعث می شود برای نسخه سینمایی اش اتفاقات زیادی رخ دهد.

این انیماتور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: تجربه ثابت کرده ساخت فیلم سینمایی از روی آثار تلویزیونی باعث جذب بیشتر مخاطبان هدف می شود؛ ما نمونه این اتفاق را پیش تر در آثاری مانند «کلاه قرمزی و پسرخاله» و یا «شهر موش ها» شاهد بودیم. این نوع آثار چون یک نوستالژی را زنده می کنند با استقبال خوبی روبرو می شوند و مخاطب در مدیای جدید هم آن ها را دنبال می کند.

وی یادآور شد: «ببعی» چند سال پر بازدیدترین کار در شبکه کودک بود و بین کارهای داخلی و خارجی رتبه بالایی به دست آورد؛ ما متوجه شدیم که مخاطب وفادار داریم و نام «ببعی» می تواند مخاطبان را به سمت این اثر جذب کند و به همین علت بود که تصمیم به ساخت اثری در مدیوم سینما گرفتیم.

صفارزادگان در مواجهه با این پرسش که همیشه هم نوستالژی ها نمی توانند مخاطب را به سمت خود جذب کنند و ما در سینما چند نمونه شکست خورده هم داشتیم و آیا شما فکر می کنید که صرفاً هر اثر این چنینی در سینما موفق است گفت: من در خصوص تلویزیون صحبت می کنم و معتقدم هر اثری در تلویزیون موفق بوده باشد در سینما نیز موفق می شود. شاید نمونه ای مانند «کلاه قرمزی و سروناز» به دلیل آنکه فاصله پخش طولانی با نمونه تلویزیونی اش داشت نتوانست آنچنان مخاطب را جذب کند اما «ببعی» همین الآن روی آنتن تلویزیون است و همین باعث می شود برای نسخه سینمایی اش اتفاقات زیادی رخ دهد.

این هنرمند در خصوص اهمیت تبلیغات در حوزه آثار کودک متذکر شد: هر اثری وقتی در کنسول خودش تبلیغ شود قطعاً تأثیر می گذارد؛ کسی که به عنوان مخاطب کودک در شبکه کودک کاری را می بیند این اثر را جزئی از دسته های مورد نیاز خود می بیند. اینطور نیست که ما برای «ببعی قهرمان» بین فوتبال شبکه سوم تیزر برویم! آن نوع تبلیغ برای ما اثری ندارد. کودک در تبلیغ شبکه کودک است که احساس نیاز می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای والدین هم تبلیغ می کنیم و به آن ها می گوییم که اثر و خوراک فرهنگی خوبی برای فرزندان شما مهیا است و شما می توانید آن ها را به سینما ببرید.

صفارزادگان در پاسخ به این پرسش که موفقیت «ببعی قهرمان» در گیشه را مرهون چه اتفاقی می دانید و آیا نسخه دوم این اثر را به صورت سینمایی تولید خواهید کرد یا خیر گفت: هنوز که موفقیتی کسب نشده و باید تا انتهای کار منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. درست است که در روزهای اول یک رکوردی زدیم اما حفظ رکورد مهمتر از خود رکورد است. ممکن است ما به هر علتی در ادامه مسیر به چالش بخوریم و کارمان آنطور که باید دیده نشود اما امیدمان به لطف خدا است که بهترین اتفاقات برای «ببعی قهرمان» رقم بخورد و در صورت موفقیت در گیشه «ببعی قهرمان ۲» را خواهیم ساخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.