دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

کارگردان «عزیز» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

شرایط «تولید» با توجه به «هزینه‌های سرسام‌آور» بسیار دشوار شده/ مهمترین معضل امروز «فیلمسازان کوتاه» مسأله اکران و «عرضه آثار» است

سیدمهدی موسوی برزکی

سینماپرس: «سیدمهدی موسوی برزکی» کارگردان فیلم کوتاه در خصوص مشکلات و اولویت‌های این عرصه سینمایی در کشور بیان داشت: دغدغه پخش و اکران نیز یکی از مسائل مهمی است که ذهن بسیاری از فیلمسازان را با خود درگیر کرده و این وظیفه متولیان امر است که این دغدغه را با ایجاد راه حلی برطرف کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «عزیز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: مهمترین معضل امروز فیلمسازان کوتاه مسأله اکران و عرضه آثار است؛ البته شرایط تولید هم با توجه به هزینه های سرسام آور بسیار دشوار شده و حتی فیلمسازانی که سال ها سابقه تولید فیلم دارند برای تولید آثار جدیدشان با مشکل جدی روبرو شده اند.

وی ادامه داد: حتی فیلم هایی که توسط انجمن سینمای جوانان ایران حمایت می شوند و در واقع انجمن در تولیدشان مشارکت می کند باز هم به دلیل کمبود مالی با مشکل روبرو می شوند و به طور کلی شرایط تولید بسیار سخت شده است.

موسوی برزکی سپس با بیان اینکه من امیدوارم مسئولان ضمن تدبیر جدی برای افزایش میزان بودجه تولید آثار سینمای کوتاه نگاه بازتری به تولیدات نیز داشته باشند متذکر شد: البته اگر فیلمی هم تولید شود مارکتی برای آن وجود ندارد. دغدغه پخش و اکران نیز یکی از مسائل مهمی است که ذهن بسیاری از فیلمسازان را با خود درگیر کرده و این وظیفه متولیان امر است که این دغدغه را با ایجاد راه حلی برطرف کنند.

این سینماگر تصریح کرد: مثلاً همین امسال شنیده شده بیش از ۱۲۰۰ اثر در بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه ثبت نام داشتند اما تنها تعداد بسیار اندکی از آن ها به جشنواره راه پیدا کرده؛ حال پرسش اینجا است که تکلیف پخش مابقی فیلم ها چه می شود و آن ها باید چطور دیده شوند؟ یک زمانی گروه سینمایی هنر و تجربه برخی آثار فیلم کوتاه شاخص را که جوایز زیادی از جشنواره های داخلی و خارجی گرفته بود به صورت معدود اکران می کرد که در آنجا هم زحمات بچه ها آنطور که باید دیده نمی شد از این رو بنده معتقدم مسئولان و سیاست گذاران باید اهتمام جدی برای رفع این معضل اساسی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.