دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

«برگزارکننده کنفرانس بین المللی افق نو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

امروز وقت «سکوت» نیست/ هنرمندانی که در مقابل «جنایت‌های رژیم صهیونیستی» سکوت کرده‌اند باید در دادگاه تاریخ پاسخگو باشند!

غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات؛ غلامرضا منتظمی

سینماپرس: «غلامرضا منتظمی» پژوهش گر، فعال سیاسی و فرهنگی در خصوص نقش هنرمندان و بالاخص سینماگران در مواجهه با رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: برای من عجیب است که برخی هنرمندان به حوادث کم ارزش توجه می کنند و در پی اعلام موضع رسانه های غربی هستند اما در برابر چنین اتفاقاتی بی‌تفاوتند.

دیپلمات سابق ایران در فرانسه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: جان مرشایمر دانشمند علوم سیاسی آمریکا می گوید امروزه نزدیک به ۷۰ درصد افکار عمومی جهان با مردم مظلوم فلسطین همراه و همدل هستند. افکار عمومی دنیا امروز درگیر مسأله غزه و لبنان است و نسبت به فجایع و وحشی گری و جنایت صهیونیست ها واکنش نشان می دهند.

وی در همین راستا ادامه داد: امروزه در سراسر دنیا هنرمندان، سینماگران، بلاگرها و... پشت مردم بی دفاع غزه ایستاده اند. ما حتی در جشنواره های بزرگ می بینیم که بسیاری از هنرمندها نسبت به جنایت های صهیونیست ها واکنش نشان می‌دهند که نمونه اخیر آن در جشنواره فیلم ونیز بود که یک کارگردان زن یهودی علیه صهیونیست ها موضع گرفت. این اتفاق رایجی است که هنرمندان پشت سر مردم بی دفاع و مظلوم باشند چرا که فترت و وجدان شان آن ها را به این سو می کشد.

منتظمی تأکید کرد: این حوادثی که امروزه در دنیا رخ می دهد حوادث آخرالزمانی است. این حوادث معمولی نیست و به راحتی نمی توان از کنار آن ها عبور کرد اما من نمی دانم چرا بسیاری از هنرمندان ما هیچ احساسی نسبت به این ماوقع ندارند. آیا هنرمندان ما از این می ترسند که بعد از حمایت از مردم غزه و لبنان فالوئرهای شان را از دست بدهند؟ واقعاً برایم عجیب است که چطور وجدان این ها تحریک نمی شود!

مدیرعامل موسسه افق نو خاطرنشان کرد: همه مردم و به ویژه هنرمندان باید بدانند و آگاه باشند که تمامی کنش ها و واکنش های شان در تاریخ ثبت می شود چرا ما در حال ثبت بزرگترین حادثه تاریخ هستیم.

وی تصریح کرد: هنرمندانی که در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند روزی باید در برابر دادگاه تاریخ پاسخگو باشند؛ طبیعتاً وجدان های پاک نمی توانند در مواجهه با این پدیده احساس مسئولیت نداشته باشند.

منتظمی یادآور شد: روزگاری در کشور ما مهسا امینی درگذشت و تمام نظام جهانی و سلبریتی ها علیه کشور ما بسیج شدند و در مقابل ایران اسلامی قرار گرفتند و بسیاری از هنرمندان هم در این خصوص اعلام موضع داشتند اما اینک عجیب است که هر روزه صدها مهسا امینی در غزه و لبنان شهید می شوند و از بین می روند و فاجعه بزرگ انسانی رقم می خورد و این افراد سکوت پیشه کرده اند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه برخی با سکوت شان ستون پنجم دشمن شده اند متذکر شد: امروز وقت سکوت نیست. ما کشوری هستیم که همواره در بزنگاه های حساس از ظرفیت های هنری مان در مواجهه با این قبیل اتفاقات بهره برده ایم. برای من عجیب است که برخی هنرمندان به حوادث کم ارزش توجه می کنند و در پی اعلام موضع رسانه های غربی هستند اما در برابر چنین اتفاقاتی بی تفاوتند.

وی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما دلیل این بی تفاوتی از کجا نشأت می گیرد گفت: بیشتر فکر می کنم تأثیرات و جو کلی جهانی و رسانه ای است در حالی که آن چیزی که می بینیم باید وجدان ما را تحریک کند.

منتظمی در خاتمه این گفتگو افزود: ما تنها کشوری هستیم که در مقابل این پدیده اهریمنی ایستاده ایم. کسانی که تحت تأثیر جو سنگین رسانه های دنیا قرار گرفتند و نتوانستند خودشان را از آ «خارج کنند بعدها وجدان شان عذاب شان خواهد داد. این جنگ بزرگ رسانه ای است که از آن طرف قالب شده و برخی ناخواسته درگیر آن شرایط شدند و از آن جاذبه و قدرت مغناطیسی قوی رسانه ها نتوانستند خارج شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.