چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

آهنگساز «آبی روشن» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

محتوا و ساختار ضعیف فیلم‌ها و سریال‌ها مانع توجه «مخاطب» به «موسیقی» آنها می‌شود

نشست خبری فیلم آبی روشن؛ فرید سعادتمند

سینماپرس: «فرید سعادتمند» موسیقی دان، آهنگساز و نوازنده در خصوص نقش فراموش شده موسیقی در تولیدات سینمایی و تلویزیونی گفت: فیلمنامه های ضعیف سریال ها یا فیلم ها باعث می شود که من آهنگساز رغبتی برای تولید موسیقی شان نداشته باشم

آهنگساز سریال های تلویزیونی «برادر جان» و «ارمغان تاریکی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: بنده معتقدم محتوا و ساختار ضعیف فیلم ها و سریال ها مانع توجه مخاطب به موسیقی آنها می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: شما تردید نکنید اگر یک فیلم یا سریال محتوا و ساختار خوبی داشته باشد و بتواند عموم مخاطبان را به سمت خود جذب کند حتماً موسیقی اش نیز مورد توجه قرار گرفته و در اذهان مردم ماندگار می شود البته به آن شرط که موسیقی درستی روی آن نوشته شده باشد.

سعادتمند خاطرنشان کرد: فیلمنامه های ضعیف سریال ها یا فیلم ها باعث می شود که من آهنگساز رغبتی برای تولید موسیقی شان نداشته باشم دیگر وای به حال مخاطب که اول باید با خود اثر و سپس موسیقی آن ارتباط برقرار کند؛ بدیهی است که مخاطب با این سریال و فیلم و محتوا و ساختار و اجزا و ارکانش ارتباط نمی گیرد.

این آهنگساز برجسته سپس با طرح این پرسش که چند سال است سریال هایی مانند «سربداران»، «هزار دستان»، «بوعلی سینا»، «روزی روزگاری» و... در تلویزیون ما تولید نشده؟ تصریح کرد: بدیهی است که وقتی چنین سریال های ماندگار و خوش ساخت و پرمحتوایی تولید نمی شوند، موسیقی درخشانی هم ساخته نمی شود که بتواند در ذهن مردم بماند.

وی در پایان این گفتگو افزود: ضمن اینکه نباید این مورد را فراموش کنیم که برخی مجموعه هایی که موسیقی شان جا افتاده صرفاً بر اثر تکرار متعددشان است که توانسته اند در ذهن مردم ماندگار شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.