شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

جشنواره لوکارنو از سرجیو کاستلیتو قدردانی می‌کند

 سرجیو کاستلیتو

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای یوزپلنگ طلایی یک عمر دستاورد هنری این جشنواره بین‌المللی به سرجیو کاستلیتو از این بازیگر 59 ساله ایتالیایی قدردانی می‌کنند.

به گزارش سینما پرس، سرجیو کاستلیتو؛ بازیگر فیلم‌های سینمایی «آبی بزرگ» (The Big Blue)، «حرکت نکن» (Don’t Move) و «ستاره ساز» (The Star Maker) با دریافت یوزپلنگ طلایی یک عمر دستاورد هنری شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره بین‌المللی قرار می‌گیرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، مسئولان لوکارنو اظهار کرده‌اند که علاوه بر اهدای جایزه به کاستلیتو، نشست مطبوعاتی با حضور این بازیگر ایتالیایی نیز در این جشنواره سوییسی برگزار می‌شود. همچنین 5 فیلم سینمایی برجسته این بازیگر صاحب نام ایتالیایی نیز در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو نمایش داده می‌شود.

 

کارلو کاترین؛ دبیر این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو در بیانیه‌ای کاستلیتو را پلی کلیدی میان عصر‌های متفاوت فیلم‌های ایتالیایی خواند.

 

کاستلیتو که پیش از این توانسته 3 جایزه مراسم اسکار ایتالیایی «دیوید دی دوناتلو» و 4 جایزه مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» این کشور اروپایی را دریافت کند تا به امروز در بیش از 100 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

 

مسئولان برگزارکننده شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو چندی پیش نیز اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه فیلمساز بزرگ معاصر به ورنر هرتزوگ از این کارگردان و نویسنده آلمانی قدردانی می‌کنند.

 

فیلم‌ سینمایی «آگیره؛ خشم پروردگار» (Aguirre: The Wrath of God) و مستندهای «مرد خرس قهوه‌ای» (Grizzly Man) و «برخوردها در انتهای زمین» (Encounters at the End of the World) از جمله برجسته‌ترین آثار هرتزوگ هستند.

 

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو بین روزهای 7 تا 17 آگوست (16 تا 26 مرداد) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ ع م  -ب. ب

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.