سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

فرهادی از فرانسه به آلمان می‌رود

اصغر فرهادی

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ به رقابت با سایر آثار برجسته می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم مونیخ در حالی فهرست اسامی آثار حاضر در بخش مسابقه این جشنواره بین‌المللی را منتشر کردند که جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به نام «گذشته» نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «گذشته» چندی پیش توانست با حضور در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره فرانسوی را برای برنیس بژو به ارمغان بیاورد.

 

علاوه بر بژو، علی مصفا و طاهر رحیم دیگر بازیگران «گذشته» هستند. در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

 

فیلم‌های سینمایی «آبی گرم‌ترین رنگ است» (Blue is the Warmest Color) به کارگردانی عبدالطیف کشیشه که توانست جازه نخل طلای شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد نیز در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم مونیخ حضور دارد.

 

آمات اسکالانته نیز که برای ساخت فیلم سینمایی «هلی» (Heli) جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن را دریافت کرده است نیز با این فیلم سینمایی در بخش رقابتی این دوره از جشنواره فیلم مونیخ به رقابت با سایر آثار می‌پردازد.

 

فیلم‌های سینمایی «فقط خدا می‌بخشد» (Only God Forgives) به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن، «لمس گناه» (A Touch of Sin) به کارگردانی ژانگکه جیا، «مهاجر» (The Immigrant) به کارگردانی جیمز گری و «زیبایی بزرگ» (The Great Beauty) به کارگردانی پائولو سورنتینو دیگر آثار مطرح و برجسته حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم مونیخ هستند.

 

مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم مونیخ چندی پیش اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به مایکل کین از این بازیگر صاحب نام انگلیسی قدردانی می‌کنند.

 

مایکل کین؛ بازیگر برنده 2 جایزه اسکار فیلم‌های سینمایی «هانا و خواهرهایش» (Hannah and Her Sisters) و «قوانین خانه سایدر» (The Cider House Rules) در تاریخ یکم جولای (10 تیر) تابستان سال جاری با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم مونیخ، مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره آلمانی قرار می‌گیرد.

 

این دوره از جشنواره فیلم مونیخ بین روزهای 28 ژوئن تا 6 جولای (7 تا 15 تیر) تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.