شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱

جوزپه تورناتوره فاتح اسکار ایتالیایی شد

جوزپه تورناتوره

سینما پرس- گروه سینما/ جدیدترین اثر جوزپه تورناتوره به نام «بهترین پیشنها» 6 جایزه مهم از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان این دوره از مراسم اهدای جوایز ایتالیایی «دیوید دی دوناتلو» را دریافت کرد.

به گزارش سینما پرس، این دوره از مراسم اهدای جوایز «دیوید دی دوناتلو» که از آن به عنوان اسکار ایتالیایی یاد می‌شود، در حالی شب گذشته برگزار شد که جدیدترین فیلم سینمایی جوزپه تورناتوره به نام «بهترین پیشنهاد» (The Best Offer) توانست جایزه بهترین فیلم این مراسم سالیانه را به خود اختصاص دهد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم‌های سینمایی «من و تو» (Me and You) به کارگردانی برناردو برتولوچی، «تحصیلات سیبیری‌ها» (Siberian Education) به کارگردانی گابریله سالواتوره، «دیاز» (DIAZ) به کارگردانی دنیله ویچاری و «زنده‌باد آزادی» (Long Love Liberty) به کارگردانی روبرتو آندو دیگر نامزدهای بخش بهترین فیلم این مراسم سالیانه بودند.

 

همچنین تورناتوره برای ساخت «بهترین پیشنهاد» نیز توانست جایزه بهترین کارگردان این دوره از مراسم سالیانه «دیوید دی دوناتلو» را به خانه ببرد.

 

برناردو برتولوچی برای ساخت فیلم سینمایی «من و تو»/ ماتئو گارونه برای ساخت فیلم سینمایی «واقعیت» (Reality)/ گابریله سالواتوره برای ساخت فیلم سینمایی «تحصیلات سیبیری‌ها» و دنیله ویچاری برای ساخت فیلم سینمایی «دیاز» دیگر نامزدهای بخش بهترین کارگردان این مراسم سالیانه بودند.

 

انیو موریکونه نیز برای ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «بهترین پیشنهاد» توانست جایزه بهترین موسیقی این مراسم را سالیانه از آن خود کند. جوایز بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه و جایزه «دیوید جوان» دیگر جوایزی بودند که به «بهترین پیشنهاد» اهدا شدند.

 

«دیاز» به کارگردانی دنیله ویچاری نیز توانست 4 جایزه این مراسم ایتالیایی را به خود اختصاص دهد که از مهمترین آن می‌توان به جایزه بهترین تهیه‎‌کننده اشاره کرد که به دومنیسو پروچاچی اهدا شد. همچنین «واقعیت» به کارگردانی ماتئو گارونه نیز 3 جایزه مراسم اهدای جوایز «دیوید دی دوناتلو» را دریافت کرد که مهمترین آن جایزه بهترین فیلمبرداری بود.

 

«بهترین پیشنهاد» که به زبان انگلیسی ساخته شده است به عنوان بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی ایتالیایی فیلم و موسیقی «ایشیا» نیز معرفی شده است. همچنین این فیلم سینمایی در مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» که قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز اروپایی است نیز نامزد دریافت جوایز در بخش‌های متعددی شده است.

 

فیلم سینمایی «جانگو آزاد شده» (Django Unchained) به کارگردانی کوئنتین تارانتینو نیز به عنوان بهترین فیلم غیر اروپایی این دوره از مراسم اهدای جوایز «دیوید دی دوناتلو» انتخاب شد.

 

«آرگو» (Argo) به کارگردانی بن افلک/ «کتاب کوچک راهنما» (Silver Linings Playbook) به کارگردانی دیوید او راسل/ «لینکلن» (Lincoln) به کارگدانی استیون اسپیلبرگ و «زندگی پای» (Life of Pi) به کارگردانی آنگ لی نامزدهای دریافت جایزه بخش بهترین فیلم غیر اروپایی بودند.

 

جایزه بهترین فیلم اروپایی این مراسم نیز به فیلم سینمایی «عشق» (Amour) به کارگردانی میشائیل هانکه اهدا شد.

 

«اسکای فال» (Skyfall) به کارگردانی سم مندز/ «آنا کارنینیا» (Anna Karnina) به کارگردانی جو رایت/ «کوارتت» (Quartet) به کارگردانی داستین هافمن و «استخوان و زنگار» (Rust and Bone) به کارگردانی ژک آدیارد نیز نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم اروپایی این مراسم سالیانه بودند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.