سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

جشنواره لوکارنو با «دو اسلحه» آغاز می‌شود

2 اسلحه

سینما پرس- گروه سینما/ شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو با نمایش فیلم سینمایی «دو اسلحه» به کارگردانی بالتازار کارماکور ایسلندی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو اعلام کردند که فیلم سینمایی «دو اسلحه» (2 Guns) به کارگردانی بالتازار کارماکور ایسلندی در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی نمایش داده می‌شود.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، دنزل واشنگتن، مارک والبرگ و پائولا پیتون در «دو اسلحه» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم اکشن کمدی داستان دو مامور مخفی را به تصویر می‌کشد که توسط یک خلافکار استخدام می‌شوند تا درباره یکدیگر تحقیق کنند.

 

فیلم سینمایی «دو اسلحه» دومین اثر کورماکو 47 ساله است که در جشنواره لوکارنو حضور پیدا می‌کند. دیگر فیلم این کارگردان ایسلندی به نام «صد و یک ریکیاویک» (101 Reykjavik) پیش از این در سال 2000 میلادی در بخش مسابقه این جشنواره بین‌المللی حضور داشت.

 

فیلم سینمایی «دو اسلحه» از روز دو اوت (11 مرداد) تابستان سال جاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌رود.

 

مسئولان این دوره از جشنواره فیلم لوکارنو علاوه بر اعلام فیلم افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی، اعلام کردند که مستند «در راه مدرسه» (On the Way to School) ساخته پاسکال پلیسون نیز در مراسم اختتامیه نمایش داده می‌شود. این مستند داستان کشمکش میان 4 نفر از 4 نقطه مختلف جهان را به تصویر می‌کشد که به دنبال ادامه تحصیلات رسمی خود هستند.

 

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو بین روزهای 7 تا 17 اوت (16 تا 26 مرداد) تابستان سال جاری برگزار می‌شود. همچنین فهرست کامل اسامی حاضر در بخش مسابقه این دوره از این جشنواره بین‌المللی نیز در تاریخ 17 جولای (26 تیر) اعلام می‌شود.

 

بازیگر فیلم‌های سینمایی «آبی بزرگ» (The Big Blue)، «حرکت نکن» (Don’t Move) و «ستاره ساز» (The Star Maker) نیز با دریافت یوزپلنگ طلایی یک عمر دستاورد هنری شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره بین‌المللی قرار می‌گیرد.

 

سئولان برگزارکننده شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو چندی پیش نیز اعلام کرده بودند که با اهدای جایزه فیلمساز بزرگ معاصر به ورنر هرتزوگ از این کارگردان و نویسنده آلمانی قدردانی می‌کنند.

 

فیلم‌ سینمایی «آگیره؛ خشم پروردگار» (Aguirre: The Wrath of God) و مستندهای «مرد خرس قهوه‌ای» (Grizzly Man) و «برخوردها در انتهای زمین» (Encounters at the End of the World) از جمله برجسته‌ترین آثار هرتزوگ هستند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.