شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

جعفر پناهی عضو آکادمی اسکار شد

جعفر پناهی

سینما پرس- گروه سینما/ آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار از 276 هنرمند دعوت به عضویت کرد که نام جعفر پناهی نیز میان این اسامی به چشم می‌خورد.

به گزارش سینما پرس، آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار برای عضویت در این آکادمی از 276 هنرمند در حالی دعوت کرد که نام جعفر پناهی نیز در میان چهره‌های بین‌المللی به چشم می‌خورد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، کوین تسوجیهارا؛ یکی از مدیران جدید استودیو فیلمسازی «برادران وارنر»/ اگنس واردا؛ کارگردان صاحب نام فرانسوی/ بن زیتلین؛ کارگردان فیلم سینمایی «جانواران وحشی جنوبی» (Beasts of the Southern Wild)/ پرینس؛ آهنگساز و خواننده/ مت گرونینگ؛ خالق «سیمپسون‌ها» (The Simpsons)/ جولی دلپی؛ بازگیر، نویسنده و کارگردان و لنا دانهام؛ کارگردان و بازیگر آمریکایی دیگر چهره‌های مطرح دعوت شده در بخش بین‌الملل برای عضویت در آکادمی اسکار هستند.

 

جیسون بیتمن؛ روزاریو داوسان، جوزف گوردون لویت، جنیفر لوپپز، ساندرا اوه، دنی ترجو، کریس تاکر، چارلز گوردین و امانوئله ریوا نیز هنرمندانی هستند که در بخش بازیگران برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند.

 

در سال گذشته مسئولان آکادمی اسکار با دعوت از 176 هنرمند تعداد اعضای این آکادمی را به 6000 هزار نفر رساندند. از 276 چهره دعوت شده در سال جاری 87 نفر زن هستند که این تعداد 31.5 درصد از دعوت شدگان را تشکیل می‌دهند.

 

آوا دورنای؛ کارگردان «میان هیچ جا» (Middle of Nowhere)/ استیو مک کویین؛ کارگردان «شرم» (Shame)/ تیم استوری؛ کارگردانی «چهار شگفت‌انگیز» (Fantastic Four)/ نیکولای آرسل؛ کارگردانی «یک تلاش سلطنتی» (A Royal Affair)/ پابلو لاراین؛ کارگردان «نه» (No)/ کیم انگوین؛ کارگردان «جادوگر جنگ» (War Witch)/ خواکیم رونینگ و اسپن سندبرگ؛ کارگردانی «کان تیکی» (Kon-Tiki)/ تاد فیلیپس؛ کارگردانی «خماری» (The Hangover) نیز برجسته‌ترین کارگردان دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار هستند.

همچنین در این لیست منتشر شده نام رامین جوادی آهنگساز ایرانی-آلمانی مجموعه‌های تلویزیونی «فرار از زندان» (Prison Break) و «بازی تاج و تخت» (Games of Thrones) نیز به چشم می خورد.

 

فیلم‌های سینمایی «بادکنک سفید»، «آفساید» و «دایره» از جمله برجسته‌ترین آثاری هستند که پناهی پیش از این کارگردانی آن‌ها را برعهده داشته است.

 

هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار در تاریخ 2 مارس (11 اسفند) زمستان سال جاری در سالن «دالبی تیه‌تر» شهر هالیوود برگزار می‌شود. شبکه تلویزیونی «ای بی سی» نیز این مراسم مهم و معتبر را به صورت زنده پخش می‌کند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.