دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

شکست جدیدترین فیلم جانی دپ از یک انیمیشن در گیشه + جدول

رنجر تنها

سینما پرس- گروه سینما/ قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز» با فروشی برابر با 82.5 میلیون دلار بالاتر از «رنجر تنها» قرار گرفت و عنوان پرفرو‌ترین فیلم گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز» (Despicable Me) به کارگردان پیر کافین و کریس رنوارد در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با 82.5 میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد.

 

کن داریو و سینکو پل فیلمنامه قسمت دوم «من نفرت‌انگیز» را نوشته‌اند و استیو کارل، کریستن ویگ و کن جئونگ نیز از جمله بازیگران برجسته‌ای هستند که به جای شخصیت‌های این پروژه حرف زده‌اند. همچنین در قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز»، گرو توسط یک تیم ضد شرور به استخدام در می‌آید تا بتواند به آن‌ها کمک کند تا با یک گروه جدید جنایتکار بتوانند مصالحه و معامله کنند.

 

قسمت نخست این انیمیشن پیش از این با اکران در سال 2010 میلادی موفق شده بود فروشی برابر با 544 میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

فیلم سینمایی «رنجر تنها» (The Lone Ranger) به کارگردانی گور وربینسکی نیز در نخستین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 29.4 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

 

جانی دپ در این فیلم اکشن وسترن در نقش یک سرخ پوست جنگجو به نام «تونتو» بازی می‌کند که داستان ناگفته شخصی به نام جان رید یا همان رنجر تنها (آرمی هامر) را بازگو می‌کند.

 

فیلم سینمایی «گرما» (The Heat) به کارگردانی پل فیگ نیز در دومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 25 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش عنوان سومین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

 

کتی دیپولد فیلمنامه «گرما» را نوشته است و ساندرا بولاک، ملیسا مک‌کارتی و دمیان بشیر از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای هستند که در این فیلم اکشن کمدی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم سینمایی «گرما» داستان یک مامور «اف بی آی» به نام «سارا آش‌بورن» را به تصویر می‌کشد که با همراهی یک پلیس اهل بستون به نام «شانون میمالینز» سعی می‌کنند تا یک قاچاقچی ثروتمند را دستگیر کنند.

 

جدیدترین محصول استودیو «پیکسار» به نام «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) به کارگردانی دن اسکانلون نیز توانست در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 19.6 میلیون دلار عنوان چهارمین فیلم پرفروش‌ این هفته گیشه سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

 

رابرت ال بیرد فیلمنامه «دانشگاه هیولاها» را نوشته است و بازیگران مطرح و برجسته هالیوودی مانند بیلی کریستال، هلن میرن، جان گودمن و استیو بوسکمی نیز به جای شخصیت‌های این انیمیشن حرف زده‌اند. «دانشگاه هیولاها» ماجرای دوستی بین «مایک» و «سالی» در دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

 

قسمت پیشین این انیمیشن با عنوان «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) با اکران در سال 2001 میلادی توانست فروشی برابر با 563 میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

 

فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» (World War Z) به کارگردانی مارک فارستر نیز در سومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 18.2 میلیون دلار را کسب کند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

 

برد پیت در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» در نقش ماموری به نام «گری لین» بازی می‌کند. گری لین توسط سازمان ملل استخدام می‌شود تا جهان را از زامبی‌های نابودگر که قصد از بین بردن انسان را دارند نجات دهد.

 

فیلم سینمایی «سقوط کاخ سفید» (White House Down) به کارگردانی رولاند امریش نیز توانست در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با 13.5 میلیون دلار در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی بایستد.

 

جیمز واندربیلت فیلمنامه «سقوط کاخ سفید» را نوشته است و چانینگ تتوم، جمی فاکس و مگی گیلنهال از جمله بازیگران معروف هالیوودی هستند که در این فیلم اکشن بازی کرده‌اند.

 

جدیدترین نسخه آثار اکشن فانتزی «سوپرمن» (Superman) به نام «مردی از فولاد» (Man of Steel) نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 11.4 میلیون دلار عنوان هفتمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

 

زک اسنایدر کارگردان «مردی از فولاد» است و دیوید ای. گویر نیز فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته است. همچنین هنری کاویل در این پروژه در نقش «کلارک کنت» یا همان «سوپرمن» بازی می‌کند. مایکل شانون، راسل کرو، کوین کاستنر و امی آدامز دیگر بازیگران مطرح و برجسته «مردی از فولاد» هستند و کریستوفر نولان؛ خالق سه گانه «بت من» (Batman) نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است.

 

مستند «کوین هارت؛ اجازه بده توضیح بدهم» (Kevin Hart: Let Me Explain) ساخته لسلی اسمال و تیم استوری نیز در نخستین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 10.1 میلیون دلار در رتبه هشتم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای 2 کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

 

فیلم سینمایی «این پایان است» (This is the End) به کارگردانی اوان گلدبرگ و ست روگن نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با 5.8 میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه نهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

 

ست روگن به همراه اوان گلدبرگ فیلمنامه «این پایان است» را نوشته‌اند و این فیلم اکشن کمدی داستان مهمانی جیمز فرانکو را به تصویر می‌کشد که وقتی تمام دوستان مشهور هالیوودی او به منزلش می‌آیند، این مهمانی دچار اتفاقاتی می‌شود.

 

فیلم سینمایی «اکنون من را می‌بینی» (Now You See Me) به کارگردانی لوییس لتریه نیز در ششمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 2.7 میلیون دلار در رتبه دهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

جس آیزنبرگ، مارک روفالو و وودی هارلسون در «اکنون من را می‌بینی» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم جنایی داستان یک مامور «اف بی آی» و یک کارآگاه اینترپل را به تصویر می‌کشد که با تشکیل یک تیم در مقابل بانک‌زن‌ها مقاوت می‌کنند.

 

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان به شرح زیر است:

عنوان فیلم هزینه تولید (میلیون دلار) فروش جهانی (دلار)
من نفرت‌انگیز 2 76 293،176،000
رنجر تنها 215 73،236،000
گرما 43 92،501،000
دانشگاه هیولاها نامشخص 400،527،000
جنگ جهانی زی 190 366،158،000
سقوط کاخ سفید 150 67،878،000
مردی از فولاد 225 586،806،000
کوین هارت؛ اجازه بده توضیح بدهم نامشخص 17،460،000
این پایان است 32 90،654،000
اکنون من را می‌بینی 75 169،515،000

 

انهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.