دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره مونیخ به «هلی» رسید

هلی

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «هلی» به کارگردانی آمات اسکالانته از مکزیک جایزه «آری/اوسرام» بهترین فیلم خارجی سی و یکمین دوره جشنواره فیلم مونیخ را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینما پرس، مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ در حالی برگزار شد که جایزه مهم و معتبر «آری/اوسرام» بهترین فیلم خارجی این جشنواره آلمانی به فیلم سینمایی «هلی» (Heli) به کارگردانی آمات اسکالانته از مکزیک اهدا شد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه «آری/ اوسرام» که ارزشی مادی به مبلغ 50 هزار یورو دارد از سال 2008 میلادی در جشنواره فیلم مونیخ تاسیس شده است و هر ساله به بهترین فیلم غیر آلمانی زبان اهدا می‌شود.

 

فیلم سینمایی «هلی» با شکست رقیبان برجسته‌ای مانند «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی، «آبی گرم‌ترین رنگ است» (Blue is the Warmest Color) به کارگردانی عبدالطیف کشیشه، «فقط خدا می‌بخشد» (Only God Forgives) به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن، «لمس گناه» (A Touch of Sin) به کارگردانی ژانگکه جیا، «مهاجر» (The Immigrant) به کارگردانی جیمز گری و «زیبایی بزرگ» (The Great Beauty) به کارگردانی پائولو سورنتینو موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی این دوره از جشنواره فیلم مونیخ شده است.

 

فیلم سینمایی «استیک‌ عشق» (Love Steaks) نیز توانست جوایز تمامی بخش‌های «استعداد نوظهور سینمای آلمان» سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ را به خود اختصاص دهد.

 

جیکوب لاس برای ساخت «استیک عشق» جایزه 30 هزار یورویی بهترین کارگردان بخش‌ «استعداد نوظهور سینمای آلمان» را دریافت کرد و اینس شیلر و گولو شولتز نیز برای تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی به طور مشترک جایزه 20 هزار یورویی بهترین تهیه‌کننده بخش «استعداد نوظهور سینمای آلمان» را از آن خود کردند. همچنین جیکوب لاس، تیمون شاپی، اینس شیلر و نیکو وشه برای نگارش فیلمنامه «استیک عشق» جایزه 10 هزار یورویی بهترین فیلمنامه این بخش را به خود اختصاص دادند و جایزه 10 هزار یورویی بهترین بازیگر بخش «استعداد نوظهور سینمای آلمان» نیز به لانا کوپر و فرانز روگوسکی که در این فیلم سینمایی بازی کرده‌اند اهدا شد.

 

جایزه 12 هزار یورویی «سینه ویژن» که به بهترین کارگردان فیلم اولی و فیلم دومی بین‌المللی اهدا می‌شود نیز به طور مشترک به میرا فورنای و سباستین هافمن اهدا شد. فورنای برای ساخت فیلم سینمایی «قاتل سگ من» (My Dog Killer) و هافمن برای ساخت فیلم سینمایی «هالی» (Halley) موفق به دریافت این جایزه مهم شدند.

 

همچنین مایکل کین؛ بازیگر برنده 2 جایزه اسکار فیلم‌های سینمایی «هانا و خواهرهایش» (Hannah and Her Sisters) و «قوانین خانه سایدر» (The Cider House Rules) نیز در تاریخ یکم جولای (10 تیر) تابستان سال جاری با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم مونیخ، مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره آلمانی قرار گرفت.

 

جان مالکویچ، جولی کریستی، بذی لوینسون و میلوس فورمان از جمله چهره‌های هنری هستند که پیش از این جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم مونیخ را دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.