جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

شیخ طادی به سینماپرس خبر داد:

تولید مستند مقام معظم رهبری برای کودکان/ شیوه رهبری آیت الله خامنه‌ای در مواقع بحران

رهبری

سینما پرس-گروه سینما/پرویز شیخ طادی در مورد ساخت مستندی در مورد حضرت آیت الله خامنه ای گفت: این فیلم دو کار ۹۰ دقیقه ای است که یکی برای مخاطبان خاص تر سینما و دیگری برای رده سنی کودکان خواهد بود که این فیلم مستند با مدیوم سینما و با استانداردهای جهانی خواهد بود.

پرویز شیخ طادی این روزها مشغول ساخت مستندی در مورد مقام معظم رهبری است که این مستند در مراحل تحقیق است وی در مورد ساخت این مستند و فیلمنامه مربوط به آن در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: اصل فیلمنامه را از روی تحقیقات نوشته خواهد شد. مستندی که برای مقام معظم رهبری ساخته خواهد شد چند جنبه دارد و این فیلم صرفا به یک جنبه نمی پردازد بلکه بسیار جامع خواهد بود و از عقبه خانوادگی و تربیتی و حوزه آموزش و مقاطع تحصیلی تا انتصاب ایشان به رهبری را بازگو می کند.

 

وی افزود: مستندی که در مورد مقام معظم رهبری است در حقیقت به آنچه در دوران حیات ایشان می گذرد را روایت می کند و شیوه رهبری جامعه در مواقعی که ایران با بحران ها رو به رو می شود را به تصویر می کشد. در حقیقت نوع هدایت حضرت آیت الله خامنه ای در مقاطع مختلف تاریخ و پیش برد کشور از گذرگاه حساس جهانی را روایت می کند و می کوشد تا با وفاداری به حقیقت نقطه های عطف این دوران را به صورت یک فیلم مستند نشان دهد.

 

کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» در مورد مدیوم ساخت این فیلم اظهار داشت: این فیلم با ساختار سینمایی تولید می شود و برای باور پذیری بیشتر وبرای آنکه به این فیلم لطمه نخورد تا جایی که بتوانیم از تصاویر آرشیوی استفاده خواهیم کرد. البته زمان هایی که نتوانیم از تصاویر آرشیوی استفاده کنیم این کمبودها را با بازسازی جبران خواهیم کرد.

 

کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» در مورد هزینه ساخت این فیلم اظهار داشت: این فیلم که با هزینه صدا و سیما ساخته می شود در چند قالب است. ابتدا یک مجموعه هشت قسمتی که هر قسمت ۵۰ دقیقه دارد تولید خواهد شد که با جزئیات کامل ساخته می شود و یک فیلم نود دقیقه ای نیز از این مجموعه عرضه می شود که برای مخاطبین خاص همراه با مطالعات خاص تر  است. همچنین یک فیلم ۹۰ دقیقه ای نیز برای کودکان تدارک دیده می شود.

 

شیخ طادی عنوان کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تا فیلم ساخته شده در شأن حضرت آیت الله خامنه ای باشد و تمامی استاندار ها را به دقت مورد نظر قرار می دهیم.  البته هنوز بودجه این فیلم از سوی صدا و سیما در اختیار ما قرار نگرفته و منتظر تخصیص بوجه هستیم.

 

شیخ طادی که پیش از این پروژه ای درباره فرقه سلفی ها را درست داشت می گوید: بعد از حملات به سامرا حدود دو یا سه سال پیش شروع به تحقیق کردیم و بعد که کار وارد مرحله جدی تر شد قرار شد که سیما فیلم تهیه آن را بر عهده بگیرد و قرار است در یک مجموعه سی قسمتی ساخته شود.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.