دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

غریب‌پور به سینماپرس خبر داد:

موزه «عزت‌الله انتظامی» بهمن‌ماه افتتاح می‌شود

عزت الله انتظامی بازیگر سینما ،تئاتر و تلویزیون

مسول طراحی و نظارت بر ساخت و ساز موزه «عزت‌الله انتظامی» در رابطه با روند آماده سازی این موزه عنوان کرد: امیدواریم که تا بهمن ماه مراحل ساخت و ساز موزه به پایان رسیده و آن را افتتاح کنیم.

بهروز غریب‌پور؛ مسول طراحی و نظارت بر ساخت و ساز موزه «عزت‌الله انتظامی» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در رابطه با وضعیت آماده سازی این موزه با عنوان «موزه تئاتر، پرده‌ی اول خانه تئاتر» اظهار داشت: در حال حاضر فضای داخلی موزه به اتمام رسیده است و در مرحله آماده سازی سالن هستیم و طبق برنامه ریزی‌ها تصمیم داریم که سالن تئاتر موزه را نیز هرچه سریع تر به اتمام برسانیم.

 

وی در رابطه با زمان افتتاح این موزه تصریح کرد: متآسفانه شرایط جوی ماه اخیر مانع سرعت عمل ما شد اما امیدوارم که تا بهمن ماه سال جاری مراحل آماده سازی موزه به پایان رسیده و موزه به صورت رسمی افتتاح شود.

 

غریب پور در رابطه با ویژگی های که در ساخت و ساز این موزه رعایت شده است، بیان کرد: در کارهایی که برای آماده سازی موزه انجام شده است، تلاشم بر این بوده که این موزه با محوریت فعالیت های عزت الله انتظامی و با مروری بر تئاتر مدرن ایران شکل بگیرد ضمن اینکه تعزیه، نمایش تخت حوضی و نمایش های آیینی ایران هم در این موزه قابل مشاهده است. و این موزه فرصتی برای مرور رئال بر فضای تئاتر ایران است.

 

این کارگردان پیشکسوت تئاتر در پاسخ به این پرسش که آیا عزت الله انتظامی تا چه اندازه در جریان مراحل ساخت و ساز و آماده سازی موزه قرار دارد، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر که وی بیمار است اما عزت الله انتظامی، تا پیش از بیماری اش به موزه آمده و در جریان ای بازسازی ها قرار داشت، با ارزوی سلامتی برای این هنرمند امیدوارم که بتوانند در مراسم افتتاحیه موزه حضور داشته باشند.

 

وی در رابطه با همکاری های که از سوی نهادهای مختلف برای توسعه این موزه صورت گرفته شده است، خاطر نشان کرد: این موزه با حمایت شرکت‌های توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و شرکت پویا مهر مراحل آماده سازی خود را پشست سر می گذارد همچنین تعدادی از تابلو پوسترهای مجموعه‌ی «تئاتر شهر» به موزه عزت‌الله انتظامی اهدا شده است که برخی از این تابلوها به نام «تئاترشهر» به این موزه اهدا می‌شود اما تعداد دیگری از این تابلوها به صورت امانت سپرده شده‌اند تا از روی انها اسکن شود و بعد دوباره به تئاترشهر برگردانده شوند.
 

گفتنی است، موزه عزت الله انتظامی با عنوان «موزه تئاتر، پرده‌ی اول خانه تئاتر»، در محل خانه شخصی عزت‌الله انتظامی راه‌اندازی می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.