یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

بازی‌ساز «تندیس مرگ»: نابرابری در رقابت بین بازی‌های داخلی و خارجی سبب ضعف در تولید می‌شود

بازی تندیس مرگ

سام سیروس گفت: یک بازی خارجی با قیمت ۵۰ دلار در دنیا و ۳۰هزار ریال در ایران عرضه می شود و همچنین بازی ایرانی نیزبا قیمت ۵۰هزار ریال به بازار داخلی عرضه می شود این نابرابری در رقابت در بین محصولات داخلی و خارجی سبب ضعف در تولید می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سام سیروس؛ تولید کننده بازی رایانه ای «تندیس مرگ» با یادآوری اینکه بازی رایانه ای در کشور یک صنعت نوپا است و نیاز به  توجه جدی مسوولان و دستگاههای مختلف دارد، افزود: یکی از راه‌های ارتقای صنعت گیم، آموزش نیروهای متخصص در کشور است.

وی به برگزاری کلاس های آموزشی انستیتوملی بازی سازی  و مرکز رشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: خوشبختانه آموزش نیروهای متخصص از سوی این بنیاد آغاز شده اما  برای دستیابی به مطلوب و تحقق برنامه ها راه طولانی در پیش است.

تولیدکننده بازی رایانه ای «تندیس مرگ» به ضرورت اجرای قانون کپی رایت در کشور  اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون کپی نیازمند صرف زمان و از بین بردن موانع است.

سیروس همچنین به وضعیت بازار گیم کشور اشاره کرد و گفت: یک بازی خارجی با قیمت ۵۰ دلار در دنیا و ۳۰هزار ریال در ایران عرضه می شود و همچنین بازی ایرانی نیزبا قیمت ۵۰هزار ریال به بازار داخلی عرضه می شود این نابرابری در رقابت در بین محصولات داخلی و خارجی سبب ضعف در تولید می شود.

این تولید کننده بازی رایانه ای با بیان اینکه ارایه بازی‌های داخلی در بازار با کم لطفی توزیع کنندگان روبه رو است افزود: البته این خلا و نقصان بخشی است مربوط به تولیدکنندگان می‌شود.

سیروس، توزیع مناسب گیم در بازار های داخلی و خارجی را در گروی شناخت بهتر سلیقه و علاقه مخاطب و همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما و نهادهای شهری عنوان کرد و توضیح داد: سهم بیشتر بازار گیم داخلی باید  برای بازی های تولید شده با  فرهنگ ایرانی_اسلامی تعلق گیرد. تبلیغ گسترده، هدفمند در کنار عرضه مناسب و متناسب با نیاز بازار دستیابی به رونق را محقق می کند.

وی بر حضور بازی های رایانه ای ایرانی در مجامع و رویدادهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد و گفت: شرکت در نمایشگاه های بین المللی سبب شناخت بازار خارجی و معرفی محصولات داخلی برای ایجاد فرصت می شود.

تولید کننده بازی رایانه ای تندیس مرگ  با بیان اینکه تبلیغات در رونق بازار گیم موثر است، افزود: در هر صنعتی تبلیغات از هر نوع به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سبب رشد و جذب مخاطب بیشتر می شود.

سیروس همچنین به ضرورت حمایت از حوزه بازی های رایانه ای و گسترش آن در سطح خارجی اشاره کرد و توضیح داد: با سرمایه گذاری، آموزش، شناخت بازار و بالابردن کیفیت تولید و با همکاری و تعامل با ناشران بین المللی می توان به این هدف دست یافت.

وی اختصاص بودجه و اعتبار مالی مناسب برای سرمایه گذاری به بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه توسعه و تولید گیم را ضروری خواند و گفت: سرمایه گذاری هدفمند و آماده کردن بستر مناسب تولید تاثیر بسزایی در افزایش حجم و ارتقای کیفی تولیدات داخلی دارد.

مدیر پروژه بازی رایانه ای تندیس مرگ با یادآوری اینکه  استاندارد سازی صنعت گیم  می تواند در رشد و گسترش بازار گیم داخلی و خارجی مفید باشد، افزود: برای تولید یک بازی رایانه ای خارجی سرمایه گذاری فراوانی می شود و در مقابل تولیدکنندگان داخلی برای ساخت با مشکل سرمایه روبه رو هستند.

سیروس همچنین به مخاطب شناسی و ایده پردازی در تولیدات بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: در هر صنعت و هر حرکت تولیدی نیاز مشتری و شناخت مخاطب سبب فروش و پیشرفت محصول می شود، ایده‌‎هایی که بر اساس فرهنگ کشور تولید می شود به طور یقین مخاطب بیشتری  را جذب می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.