جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

رئیس سازمان سینمایی:

«جلیل شعبانی» هنرمندی متعهد و پرتلاش و از تهیه کنندگان با خلوص و بی‌ادعای سینما در حوزه «سینمای انقلاب و دفاع مقدس» بود

جلیل شعبانی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور در پی ضایعه درگذشت جلیل شعبانی تهیه کننده سینما پیام تسلیت داد.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام محمد خزاعی آمده است:
از شنیدن خبر درگذشت جلیل شعبانی از هنرمندان با اخلاق سینما بسیار متاثر شدم. خانواده سینما بار دیگر در غم از دست دادن یکی از تهیه کنندگان و فعالان خوشنام سینما به سوگ نشست.
شعبانی هنرمندی متعهد و پرتلاش و از تهیه کنندگان با خلوص و بی ادعای سینمای کشور بویژه در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود، حاصل تلاش های خستگی ناپذیر این هنرمند، آثار پرافتخاری همچون: «منصور» و «سرهنگ ثریا» به یادگار مانده است.
مرحوم شعبانی سینماگری متواضع، انسانی صمیمی و تهیه کننده ای مجرب و کاربلد بود. سینما وام دار آدمهای یگانه ای است که برای اعتلای آن با همه وجود کوشیدند؛ زنده یاد شعبانی یکی از این نام های فراموش نشدنی این عرصه است.
درگذشت این هنرمند گرانمایه، قطعا، ضایعه ای برای جامعه هنری ما محسوب می شود.
این فقدان تلخ را خدمت اهالی فرهنگ و هنر و جامعه سینمایی و به طور ویژه به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر مسألت دارم.
شایان ذکر است شعبانی متولد ۱۳۴۶، تهیه کننده، مجری طرح و مدیر تولید بود. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۰ با فیلم «زندگی و دیگر هیچ» به کارگردانی عباس کیارستمی در گروه فنی آغاز کرد. از نمونه آثار او می‌توان به فیلم‌های سینمایی «قسم»، «منصور»، «سوءتفاهم» و «روایت‌های ناتمام» و «سرهنگ ثریا» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.