چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

کارگردان فیلم کوتاه «برتلک باز»:

فیلمسازان شهرستانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند

سجاد احمد بیگی

سجاد احمد‌بیگی با بیان اینکه در حال تولید فیلم کوتاهی با عنوان «برتلک باز» است، بیان کردم برای تولید این فیلم مسئولان همکاری نکردند، فیلمسازان شهرستانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

سجاد احمد‌بیگی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه در حال تولید فیلم کوتاهی با عنوان «برتلک باز» به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان ایلام است، در رابطه با موضوع این فیلم عنوان کرد: این فیلم یک کار داستانی و در مورد پسربچه‌ای است که در مناطق مرزی و در حالی که چوپانی می‌کند برای شکار پرندگان دام می‌گذارد غافل از اینکه در آن محل میدان مین وجود دارد.

وی ادامه داد: «برتلک باز» با زبان بومی و محلی ایلام در ۱۶ دقیقه تولید شده است که هم‌اکنون در مرحله تدوین قرار دارد، تصویربرداری این فیلم کوتاه در حومه «مهران» و در شرایط سخت و برفی زمستان و در ۱۰ روز انجام شد.

این کارگردان در رابطه با نام این فیلم تصریح کرد: «برتلک» یک اسم بومی است که از دو واژه «بر» به معنای سنگ و «تلک» به معنای تله تشکیل شده است، به طور کلی به معنای سنگ دامی است و این یک نوع شکار پرندگان است که در ایلام و در فصل زمستان و زمانی که پرندگان برای یافتن دانه به زیر سنگ می‌رود انجام می‌شود.

برتلک باز

احمدبیگی با بیان اینکه ایده اصلی شکل‌گیری این فیلم کوتاه براساس همین شیوه شکاری شکل گرفته است، عنوان کرد: این کار در استان ما و به خصوص درمناطق گرمسیری رواج دارد بنابراین ایده «برتلک باز» نیز از همین روش به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه فیلمسازان شهرستانی با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستند، در این رابطه بیان کرد: من برای ساخت فیلم «برتلک باز» نزد یکی از مسئولان برای گرفتن دوربین رفتم اما وی درپاسخ به من گفت که ما نیازی به فیلمساز و فیلم نداریم، جواب این مسئول برای من خیلی سخت بود. این نکته نمونه کوچکی از فیلمسازان شهرستانی است و به خصوص در استان ایلام خیلی این شرایط سخت است. متاسفانه خیلی از ارگان‌ها با فیلمسازان همکاری نمی‌کنند. امیدوارم که مسئولان هرچه زودتر عرصه فیلم کوتاه را جدی بگیرند. 

گفتنی است سجاد احمدبیگی از جمله فیلمسازان ایلامی است که تا کنون فیلم‌‌های کوتاهی را همچون «مداد فلزی»، «عروسی تفنگ» و... را تولید کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.