سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

شبکه پویا با سه انیمیشن به استقبال روز درختکاری می رود

روز درختکاری

انیمیشن های «بانی نانی»، «فیل کوچولو» و «روز درخت کاری» به 14 و 15 اسفند به مناسبت روز درخت کاری از شبکه پویا پخش می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرسف انیمیشن «فیل کوچولو» به کارگردانی محسن نظرپور با تکنیک کات اوت در ۱۳قسمت ۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید که یک قسمت از این انیمیشن به مناسبت روز درخت کاری از شبکه پویا پخش می شود.

داستان این انیمیشن درباره فیل کوچولوی است که با دوستان خود  یعنی خرسی، سنجاب، موشی، قناری و ... در جنگلی سرسبز و شاداب زندگی می کنند و همواره با  ماجراهای تازه ای مواجه می شوند. فیل کوچولو در هر داستان به کمک دوستانش اتفاقات تازه ای را تجربه میکند و چیزهای جدیدی یاد می گیرد.

محسن نظرپور؛ مجری طرح این مجموعه گفت: مخاطبان اصلی این انیمیشن یعنی کودکان و به ویژه خردسالان با دیدن هر داستان مجموعه می توانند با یکی از مهارتهای زندگی و یا یک مفهوم اخلاقی سودمند آشنا شوند. همچنین پیام اصلی مورد نظر ما در این سری داستان ها آموختن شیوه صحیح دوستی و برقراری ارتباط با دیگران برای قشر کودک و خردسال است.

عوامل تولید:  کارگردان: محسن نظرپور/ دستیار کارگردان: حدیث دندانفرد / نویسنده: اکرم رفیعی / طراح شخصیت: مهناز یزدانی /انیماتور: مهناز یزدانی / زمینه ساز و رنگ آمیزی رایانه ای: پریسا صنیعی/  امور رایانه: محسن نظرپور – کیانوش کوجانی – محمد کاظمی – حدیث دندانفرد/ مجری طرح: حسین نظرپور/  تهیه کننده: مرکز پویانمایی صبا

لازم به ذکر است یک قسمت از مجموعه انیمیشن فیل کوچولو روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ساعت ۱۸:۰۰از شبکه پویا پخش می شود.

همچنین یک قسمت از «باني و ناني» به مناسب روز درختکاری، روز پنج شنبه  ۱۵اسفند ۱۲:۴۵ از شبکه پویا پخش می شود.

مجموعه انيميشني «باني و ناني» در ۵۲ قسمت ۵ دقيقه اي به کارگرداني محمد رضا نجفي امامي و بهتاش صناعي ها با تکنيک سه بعدي رايانه اي به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا  توليد که یک قسمت از این مجموعه که به موضوع درختکاری می پردازد به مناسبت روز درختکاری در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفت است.

نجفی امامی گفت: اين مجموعه که از مضموني اجتماعي برخوردار است، در قالبي از طنز به ارتقاي فرهنگ زندگي شهري مي پردازد.

کارگردانان اين پروژه هدف از توليد اين مجموعه را برداشتن گامي مؤثر در رفع معضلات اجتماعي و ايجاد هر چه بيشتر باورهاي ديني و مدني در ميان آحاد مردم بيان مي کنند و در خصوص شکل گيري ايده کلي داستان مي گويند: ايده اصلي و همچنين تمامي قسمت هاي اين مجموعه توسط گروهي از نويسندگان متخصص و آشنا با انيميشن سه بعدي شکل گرفته است.

فيلمنامه ها که به سرپرستي «محسن ميرزاخاني» و با همکاري نويسندگاني همچون «فرشته مستوفي»، « مهدي آشتياني» و « اردلان سليم زاده » به نگارش در آمده، با خلق اتفاقات فانتزي بر اساس طنز موقعيت، به کمک تکنيک آمده و امکانات زيادي را براي ايجاد لحظاتي جذاب در اختيار گروه سازنده قرارداده است.

 عوامل توليد اين پروژه عبارتند از : طراح و کانسپت: حامد کمالي، شهرام شيرزادي، رامين غلامي/ انيماتور: مجيد حاج علي، ناصر نجفيان، پيمان بداغي، حامد زنديه، صفا ظلي، مالک جعفري، مرتضي ياري، ندا پويا ، ضحي محبوبي، سعيد آقا خاني/  مت پنيترها: احسان دباغي، الهام احمدي، مرجان نقي لو ، مينا ماني/  تدوينگران: اميرنجفي امامي، شقايق قادري/ مدير دوبله: محمد رضا عليمرداني/ آهنگساز: محمد فرشته نژاد.

همچنین انیمیشن «روز درختکاري» به کارگرداني اسماعيل جباري تولید صدا و سيماي قزوين از شبکه پویا پخش می شود.

پويانمايي «روز درختکاري» به کارگرداني اسماعيل جباري به مدت ۷ دقيقه آماده نمايش شد. اين انيميشن محصول شرکت پويانمايي لاهيجان (ابريشم کهن) به سفارش سيماي مرکز استان ها براي صداوسيماي مرکز قزوين ساخته شده است.
«روز درختکاري» به اهميت وجود درخت و نقش بسيار مهم آن در زندگي انسانهاي امروزي مي پردازد. شهري که اتفاقات در آن رخ مي دهد، شهر فوران نام دارد. شهر شلوغ و پر جمعيت فوران مانند همه شهرهاي بزرگ با ساختمان هاي بلند و شطرنجي است. زندگي شهري باعث سرعت در زندگي مردم گرديده است و آنها براي اينکه زودتر به کارهاي روزمره خود برسند با وسايل نقليه خود به سرعت به اين سو و آنسو مي روند و باعث آلودگي بيشتر هوا مي شوند. بنابراين در چنين شرايطي طبيعت از يادشان رفته و شهر خالي از درخت و سبزه گرديده و حتي در پارکي که در اين شهر به پارک قندان معروف است فقط چند درخت ديده مي شود...
محمد وهابي نويسندگي فيلمنامه «روز درختکاري» و ابراهيم جباري انيماتور اين فيلم کوتاه را برعهده دارند.

لازم به ذکر است انیمیشن «روز درختکاری» روز چهار شنبه ساعت  ۱۹:۲۰ از شبکه پویا پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.