دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰

در گفتگو با سینماپرس؛

السا فیروزآذر: عنوان «هزارتوهای تهران» را با الهام از رُمان بورخس انتخاب كردم

السا فیروز آذر در  مراسم افتتاحیه فیلم «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی

السا فیروزآذر گفت: عنوان «هزارتوهای تهران» را از رُمان بورخس با عنوان «هزارتوها» الهام گرفتم، چون این رُمان درباره پیچیدگی درونیات انسان است.

به گزارش خبرنگار سينماپرس، در حالی که در برخی خبرها آمده بود «السا فیروز آذر» قصد دارد اولین فیلم سینمای‌اش را با عنوان «از تهران متنفرم» بسازد اما هفته گذشته فیلمنامه او توانست با شرط تغییر عنوان و با نام «هزارتوهای تهران» به کارگردانی عباس خواجه‌وند و تهیه کنندگی تهمینه میلانی پروانه ساخت دریافت کند.

السا فیروزآذر درباره ساخت این فیلم به سينماپرس گفت: کارگردانی این فیلم بر عهده عباس خواجه‌وند است و اینکه گفته شده بود من قصد کارگردانی دارم به این شکل نیست و من فقط تجربه ساخت چند فیلم کوتاه دارم اما زمانی که تجربه هايم در اين زمينه بيشتر شد برای ساخت فیلم بلند اقدام خواهم کرد.

وی با اشاره به عنوان این فیلم گفت: در واقع عنوان «هزارتوهای تهران» را از رُمان بورخس با عنوان «هزارتوها» الهام گرفتم، چون این رُمان درباره پیچیدگی درونیات انسان است که هزارتو دارد ولی این فیلمنامه درباره پیچیدگی روابط داخل تهران است و قرار است در این فیلم نقش یک دختر شهرستانی را هم بازی می کنم که از شهرستان به تهران می آید و درگیر مسائل مختلفی می شود.

فیروزآذر درباره همکاری اش با عباس خواجه وند گفت: انگیزه خوبی برای ساخت این فیلم دارند، این انگیزه خیلی مهم و موثر است که می توانند کار را به بهترین نحو جلو ببرند، عباس خواجه‌وند به لحاظ اجرا و مدت زمان کار خیلی دقیق و حرفه ای کار می کنند و ذهن خلاقی دارند که پیش از این چند کار مشترک داشتیم.

بازیگر «یکی از ما دونفر» ادامه داد: علاقه مند هستم تا زمانی که کارگردانی انجام ندادم این همکاری را ادامه دهم که من فیلمنامه بنویسم و عباس خواجه‌وند کارگردانی را انجام دهند و در اين مسير كسب تجربه كنم، چرا كه در تاریخ سینما هم می بینیم که فیلمنامه نویس و کارگردان هایی هستند که به طور مشترک چندین همکاری خوب را با هم ادامه داشتند و این دو نفر می توانند با شناخت کاملی که نسبت به هم دارند به یک سبک مشخص برسند و می توانند به خوبی با یک دیگر تبادل اطلاعات داشته باشند که نتیجه خوبی در بر خواهد داشت و اين برای من یک آزمون خوب است.

فیروزآذر با بیان اینکه پیش تولید «هزارتوهای تهران» آغاز شده است درباره فصل مورد نظر برای ساخت این فیلم، خاطرنشان کرد: در فیلمنامه بیشتر تصویر تهران باید روایت شود که تضاد بین ظاهر تهران و سرمای درونی آن مطرح باشد ولی نسبت به نسخه اولیه در جهت بهتر شدن کار تغییراتی در فیلمنامه انجام شده است و همکاری مشترک با کارگردان باعث می شود تا نسبت به شرایط تغییراتی در فیلمنامه لحاظ شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.