شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

یک تریبون و یک آرزو برای مردم و سینمای ایران/ ۲

آرزوی آشتی مردم با سینما و امید به داشتن سینمایی با مخاطب جهانی

شورجه لطفی درخشنده زندگانی*

سینماگران سالی پر از آرامش را برای مردم پیش‌بینی می‌کنند و امیدوارند با تعامل و همدلی باز هم شاهد آشتی مخاطب با سینما باشیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سینمای ایران سالی پرالتهاب را گذراند. در آستانه سال نو آرزوی برخی سینماگران کشور را جویا شدیم. در بخش دوم این گزارش آرزوی برخی دیگر از آنها را آورده‌ایم:

 

پوران درخشنده: آرزوی آغاز اکران جهانی برای فیلم های سینمای ایران

امیدوارم سال آینده سال خوبی برای ملت ایران باشد؛ سال وحدت، سال شادابی، سال انرژی، سال یکرنگی، سال تبلور فکر و اندیشه، سال بازگشت و آشتی مخاطب با سالن های سینما ، سال آغاز اکران جهانی برای فیلم های سینمای ایران باشد.

 

امین زندگانی: از بحران قهر با مخاطب فاصله بگیریم

ان شاء الله بخش صنعت و سرمایه دارهای خصوصی به عرصه سینما ورود پیدا کنند و یک زمانی باشد تا سینمای ایران بتوانند نفس بکشد. دولت هم با درنظر گرفتن سوبسید کاری کند تا در سال جدید از بحران قهر با مخاطب فاصله بگیریم و سینمای روز به روز شادابتر و فعالتر باشد.

 

جمال شورجه: اکران گسترده جهانی برای فیلم‌های ایرانی را آرزومندم

تنها آرزو دارم به هر جهت و حتی المقدور سینمای ایران در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حرکت باشد و از یک سیاستگذاری منسجم و خوبی بهره مند شود تا بتوان با استفاده از سینما اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان جهانیان داد و ندای مظلومیت کشورمان و تهاجمات از سوی غرب می شود را به نوعی با ابزار سینما بتوان به کشوش جهانیان برسانیم و بتوانیم در سال جدید محصولات جدید سینمای ایران را به  تمام جهان اکران گسترده داشته باشیم تا سینما در سال آتی رونق بیشتری داشته باشد و با این موفقیت پیام های سینما هم به جهانیان منتقل شود.

 

رسول نجفیان: امید کوتاه شدن دست دلالان از سینما را دارم

 آرزو می کنم سینمای ایران در سال آتی سینمای پربار و پر برکتی هم به لحاظ مادی و معنوی باشد و در سال آینده دست کسانی که به عنوان دلال در سینما فعالیت دارند، کوتاه شود و دست هنرمندانی که برای سینما همواره زحمت کشیده اند، بازتر شود. همواره دل های همه ما روشن و به دور از هر گونه کینه، سالی توام با آرامشی را داشته باشیم. 

 

ماشاءالله شاهمرادی زاده: دوست دارم مردم با سینما آشتی کنند

هیچ آرزوی بهتر از عاقبت بخیری برای همه ما نیست. در کنار آن آرزوی صنفی هم که دارم این است که امیدوارم مردم با سینما آشتی کنند. برخی مواقع که به سینما می روم، گریه ام می گیرد چون چند نفر به تماشای یک فیلم نشسته اند اما امیدوارم مردم خون گرم ما سینما را حداقل سالی یک بار درسبد خانگی خود قرار دهند و هم هنرمندان فیلم خوب برای مردم بسازنند و هم مردم دوباره با سینما آشتی کنند.

 

اسحاق خانزادی: امید داشتن سینمایی پویاتر

آرزو دارم همه در سال جدید خوشبخت باشند ، مریض ها شفا پیدا کنند و همواره دل مردم شاد باشد. در زمینه صنفی هم آرزو دارم بگذارند کار کنیم، همواره سینما سر پا باشد و روز به روز شاهد سینمای پویا و فعال تری باشیم.

 

انسیه شاه حسینی: امید داشتن سینمایی مطابق با آرمان‌های امام (ره)

آرزوی سلامتی، آرامش و سلامت برای کل مردم جهان را دارم و امیدوارم سینمای ایران همان طور که حضرت امام خمینی (ره) در بهشت زهرا آرزو کرد، باشد.

 

غلامحسین لطفی: رونق دوباره سینمای ایران را آرزومندم

امیدوارم سال جدید برای هموطنان سالی پر از خیر و برکت باشد، امیدوارم سینمای ایران هم  روز به روز پربارتر باشد و در سال جدید امیدوارم دوباره شاهد رونق دوباره سینمای ایران باشیم.

 

رهبر قنبری: سرلوحه قرار دادن ادب برای انتقال ماهیت ملی و دینی

آرزو می کنم سینمای ایران روز به روز مودب تر شود چرا که ادب آموختن کار اصلی ما است ، منهای اینکه شغل و پیشه ما چیست اگر بتوانیم به لحاظ ماهیت آموخته ها، ادب، هویت ملی و دینی فرهنگی خودمان نباشیم، نهایتاً کار ما جلوه فروشی خواهد بود و زشت تر از این قابل تصور نیست. در واقع باید ادب را سرلوحه کار خود قرار دهیم نه آن تصویر بی روحی که از ما به جهان رفته است. در کل با نهایت ادب می توان تمامی روش ها، منش ها، شخصیت ها و به طور کلی ماهیت ما ایرانیان تجلی شده است. مودب باشیم و صمیمانه احساس آرامش می کنم برای همه و هر کسی در هر موقعیتی که هست، آرامش در کنار خوشبختی ، سعادت و صمیمانه دعا می کنم تا دست دشمنان از سر مردم مهربان ایرانی کوتاه شود.

  

مهرداد غفارزاده: حضور امید در فیلم‌ها

من امیدوارم با توجه به شعار سال که تدبیر و امید است با درایت ، فکر و اندیشه طرح بسمانی برای سال های آتی سینما طراحی شود که واقعاً نظارت و مدیریت در آن لحاظ شود. جامعه نیازمند امید است و امیدوارم این انگیزه در سینما حالت عملی و کاربردی به خود بگیرد و فیلم های که در آینده نه چندان دور ساخته می شود بتوان در تمام لحظه ها امید و دنیای بهتر را مشاهده کرد.

 

 

گزارش از : سعید مهرپور

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.