چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

یغماییان: تاکنون شرایط مناسب برای اکران انیمیشن نداشته‌ایم

انیمیشن جمشید و خورشید*

کارگردان جمشید و خورشید درباره ساخته نشدن انیمیشن های سینمایی گفت: علت اصلی کمبود سرمایه و عدم حمایت ارگان های مربوط به سینمای کودک است.

بهروز یغماییان فیلمساز انیمیشن کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس درباره اکران انیمیشن "جمشید و خورشید" گفت: "جمشید و خورشید" با اینکه مجوز اکران دارد اما به دلیل عدم حمایت از فیلم و فراهم نبودن شرایط اکران، تاکنون نمایش داده نشده است.

وی گفت: دراین دوره امیدواریم که فیلم اکران شود. پخش کننده این انیمیشن هدایت فیلم است و در دوره جدید با حمایت وزارت ارشاد وهمچنین هدایت فیلم قرار است این انیمیشن پخش شود.

 این کارگردان انیمیشن در جواب این سوال که چرا انیمیشن های سینمایی در ایران کم تولید می شود گفت: مشکل اصلی کمبود سرمایه گذاراست واینکه  اکران مناسب بخش کودک وجود ندارد. همچنین عدم حمایت ارگان های مربوط به سینمای کودک مثل وزارت ارشاد و عدم حمایت از اکران فیلم ها در وزارت آموزش و پرورش.

بهروز یغماییان اذعان داشت که استقبال از این انیمیشن سینمایی در جشنواره رشد و کودک بسیار زیاد بوده و بسیار امیدوارم که در اکران عمومی نیز پر مخاطب باشد.

در حال حاضر انیمیشن "خانه ما" به کارگردانی بهروز یغماییان با تکنیک عروسکی تک فریم از صدا و سیما پخش می شود

 یغماییان اضافه کرد که اگر شرایط مساعد باشد ما آماده برای تولید انیمیشن سینمایی نیز هستیم.

لازم به ذکر است یغماییان تاکنون انیمیشن های «یکی از همین روزها»، «خورشید مصر»، «قصه‌های آشنا»، «عاطفه چراغ راهنما» را کارگردانی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.