جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

با اشاره به مشکل بودجه

کارگردان انیمیشن«چت ایرانی»: روحیه تیمی برای تولید انیمیشن نداریم

امیر سحرخیز

امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن«چت ایرانی» گفت: افراد حرفه ای که قادر به کارند روحیه کار تیمی ندارند وطولانی مدت سر یک پروژه نمی مانند.

امیر سحرخیز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: تولید انیمیشن چه از نوع سریال و چه از نوع سینمایی در حال حاضر با مشکل بودجه و سرمایه مواجه است، خیلی از استودیوهای انیمیشن در حال حاضر کوچک شدند یا نیروهایشان را از دست داده اند. این مشکل به انیمیشن فشار زیادی می آورد چرا که برای تولید یک انیمیشن انرژی و زمان زیادی صرف می‌شود.

این نویسنده و کارگردان انیمیشن افزود یک تهیه کننده انیمیشن که قرار است مدت ها سرمایه خود را در این کار بگذارد وقتی پیش بینی کند که در اکران موفق نخواهد بود اصلا سراغ تولید آن نخواهد رفت.

این انیماتوردرباره کمبود تولید انیمیشن سینمایی گفت: جدای از مسئله مالی انیمیشن ما تیم حرفه ای برای تولید انیمیشن سینمایی نداریم و با وجود خیلی از افراد حرفه ای که قادر به کارند دور هم نگه داشتن این افراد کار مشکلی است.

 سحرخیز گفت: هیچ انیمیشن بلندی در ایران تولید نشده است که مخاطب کودک داشته باشد. اصولا سینمای کودکی وجود ندارد، درهمه جای دنیا انیمیشن ها جزو پرفروش ترین انیمیشن های سال هستند دلیلش هم این است که علاوه بر جذابیت کار، یک کودک به تنهایی نمیرود سینما و همیشه همراه چند نفر دیگر و خانواده خود می رود، حتی ضعیف ترین انیمیشن ها هم در اکران موفق عمل می کنند.

وی درباره چگونگی بهبود وضع انیمیشن ایران گفت: به نظرم در حال حاضر هر جایی که امکان مالی دارد می تواند به بهبود روند انیمیشن در ایران کمک کند، حتی حمایت معنوی هم زیاد جواب نمی دهد، معمولا هیچ مدیری طولانی مدت نمی ماند که بخواهد روی یک پروژه کار کند.

سحرخیز در ادامه گفت: به نظرم باید نهادی مثل سازمان های سینمایی شکل بگیرد تا از این بخش حمایت کند مخصوصا حمایت مالی، که در حال حاضر برای تاسیس بنیادی به ایم سینمای کودک در تلاشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.