شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

مشکلات تولید انیمیشن از زبان یک مدیر تولید/۲

موفقیت انیمیشن ایران منوط به حضور سرمایه گذار خصوصی و تقویت فرهنگ خودی است

انیمیشن رستم و اسفندیار

سینماپرس: اسماعیل شرعی یک فعال حوزه انیمیشن اظهار داشت: تا وقتی به فرهنگ خودمان نپردازیم و از سرمایه خصوصی استفاده نکنیم در حوزه انیمیشن موفق نخواهیم بود.

بنا بر این گزارش، اسماعیل شرعی مدیر تولید انیمیشن های «رستم و اسفندیار» ، «نرمو» و «جوجه طلایی» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص مشکلات تولید انیمیشن در کشور همچنین گفت: مسئله اصلی انیمیشن در کشور ما نبود سرمایه و  عدم حمایت مالی از تولید کنندگان و کسانی است که به صورت حرفه ای کار می کنند.

وی با اشاره به مخاطب نداشتن انیمیشن ایران افزود: تا وقتی که بخواهیم از دیگران تقلید کنیم مشکل کمبود مخاطب را خواهیم داشت، اگر سعی کنیم خودمان باشیم و فرهنگ خودمان را تبلیغ کنیم موفق تر هستیم. کاری مثل مجموعه انیمیشنی «شکرستان» از نظر گرافیک و نوع ارائه به خاطر این مورد استقبال قرار گرفت که فرهنگ ما را نشان داد، این اثبات می کند موفقیت انیمیشن در پرداختن به فرهنگی است که کودکان با آن رشد کردند و مردم این سرزمین با آن آشنا هستند.

شرعی توضیح داد: انیمیشن سینمایی هم به علت نبود تهیه کننده، کم تولید می شود. چون هزینه انیمیشن سینمایی بسیار بالاست و یک تهیه کننده اینقدر سرمایه می خواهد که از تولید کننده سینمایی حمایت کند مثلا «تهران ۱۵۰۰» با حمایت دولتی کار را شروع کرد اما وسط کار حمایت قطع شد و تهیه کننده ماند با هزینه های بسیار و خودش. در نتیجه باید پشتوانه مالی قوی باشد چون ما پتانسیل تولید انیمیشن سینمایی را داریم.

این کارگردان و مدیر تولید گفت: مشخصا تلویزیون می تواند در بهبود تولید انیمیشن تاثیر داشته باشد اما اگر به سمت تولید خصوصی پیش برویم آن وقت می توانیم کیفیت را بالا ببریم، تا وقتی تولید دولتی هست سلیقه ها هم دولتی است در نتیجه کیفیت کار بر اساس بودجه هایی که تخصیص داده می شود افت می کند.

 مدیر تولید انیمیشن های «نرمو» و «جوجه طلایی» اضافه کرد: ما در جشنواره دوسالانه انیمیشن تولیدات را مورد ارزیابی قرار می دهیم و می خواهیم ببینیم چقدر رشد کرده ایم. به نظرم میزان تولید ما به اندازه ای نیست که جشنواره دوسالانه تبدیل به سالانه شود مگر اینکه بخش عظیمی از آن بین المللی باشد. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.