سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

با نگاهی به مشکلات مسکن جوانان

مصیری «روزگار جوانی، قصه روز پیری» را مهر ماه کلید می زند

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری، کارگردان سینما صبح امروز گفت: با نگاهی به معضلات مسکن و جوانان فیلم سینمایی «روزگارجوانی، قصه روز پیری» را مهر ماه کلید خواهیم زد.

بنابراین گزارش، این کارگردان در گفت وگو با سینماپرس، توضیح داد: فیلمنامه جدیدی دارم به نام  روزگار جوانی، قصه روز پیری» که چند بار مورد بازنویسی قرار گرفته است و در حال حاضر روی پایان بندی آن در حال فکر کردن هستم. امیدوارم پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانم مهر ماه کار تولید این کار را آغاز کنم.

کارگردان «ازدواج صورتی» در مورد داستان این فیلم توضیح داد : این فیلم یک طنز اجتماعی است و در این فیلمنامه بیشتر به مشکلات جوانان به خصوص دانشجویانی که به دنبال مسکن هستند به زبان طنز خواهم پرداخت.

وی در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این کار نیز اظهار داشت: اکثر لوکیشن های ما در تهران است و حدود 4 تا 5 سکانس هم در اصفهان فیلمبرداری خواهد شد و حدود 60 روز برای فیلمبرداری کار در نظر داریم.

کارگردان «مکافات» در ادامه در مورد بازیگران کار و عوامل  فیلم گفت:: هنوز عوامل کار قطعی نشده است اما قرار است در این فیلم از عوامل حرفه ای سینما استفاده کنم.

این کارگردان سینما در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد:  فیلمسازی همیشه سخت است، اما عشقی که نسبت به حرفه مان داریم سختی ها را برایمان آسان می سازد. بنابراین همواره رو به جلو گام بر می داریم. من عاشق فیلمسازی هستم و انسان عاشق از چیزی هراس ندارد.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی «ازدواج صورتی»، آخرین ساخته مصیری بود که سه سال از تولید آن می گذرد. این فیلم بهار ۸۴ در سینماهای تهران به نمایش درآمد. زنده یاد خسرو شكیبایی، بهرام رادان، فاطمه گودرزی و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بنابراین گزارش، منوچهر مصيري متولد 1329 تهران، پس از گذراندن يك دوره سه ساله كارگرداني در تلويزيون ملي ايران به صورت حرفه اي وارد سينماي ايران شد. او فعاليت سينمايي را با دستيار كارگردان فيلم «صبح روز چهارم» به كارگرداني كامران شيردل آغاز كرد. او تعدادي فيلم مستند و داستاني كارگرداني كرد و اولين فيلم بلند سينمايي اش را به نام «امشب اشكي مي ريزد» در سال 1354 ساخت.  مصيري در سال 1365 همراه با مهدي فخيم زاده، مرحوم محمدرضا ميرلوحي و كامران قدكچيان، شركت سينمايي «فيلميران» را برپا كرد كه با فوت مرحوم ميرلوحي شركت منحل شد.

فیلم های ازدواج صورتی، دنیا، آخرین خون، مکافات ،تشکیلات و امشب اشک می ریزیم در کارنامه کارگردانی منوچهر مصیری به ثبت رسیده است.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.