یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

فیلمی برای جشنواره مقاومت؛

چاری: صحنه‌های فیلم «از گهواره تا ماه» برای نزدیک شدن به واقعیت با پرده سبز فیلمبرداری شده است

از گهواره تا ماه

سینماپرس: چاری در مورد فیلم «از گهواره تا ماه» گفت: تمام صحنه های جنگی این فیلم در استودیو و به صورت پرده سبز ضبط شده است و سعی شده تا فضاها و لوکیشن ها که تماماً در کامپیوتر ساخته شده است کاملاً شبیه به واقعیت و عکس هایی باشد که از آن عملیات ها باقی مانده است.

بنابراین گزارش،سعید چاری در خصوص طریقه ساخت این فیلم در گفتگو با سینماپرس گفت: این فیلم که برای اولین بار در ایران به صورت جدید و تمام کروماکی در پرده آبی و سبز ضبط شده است روایتگر رشادت های برخی از سرداران جبهه های جنگ مانند: شهید مصطفی چمران، سید مرتضی آوینی، ابراهیم همت و محمد ابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان است که دارای فضایی بسیار متفاوت از فیلم های دفاع مقدسی دیگر است.

از گهواره تا ماه

 

وی  توضیح داد: ما فضای این فیلم را کاملاً به صورت مستند داستانی گرفتیم و حتی بعضی از پلان های فیلم را دقیقاً مانند عکس های مستندی که از جبهه ها باقی مانده است، بازسازی کردیم و یا بر روی برخی از پلان های فیلم های مستند آرشیوی هم جلوه های ویژه کار کردیم و فرم جدیدی به تصاویر دادیم.

از گهواره تا ماه

این کارگردان در ادامه گفت: ما در این فیلم به بازسازی چند عملیات مهم دفاع مقدس مانند عملیات مروارید که یک عملیات دریایی بود و یا ناوچه پیکان در آن عملیات جانانه جنگید و عملیات های خیبر و والفجر ۸ پرداختیم و تمام سعی مان بر این بود که فضاها کاملا به واقعیت نزدیک باشند.

از گهواره تا ماه

چاری تصریح کرد: فیلمنامه نسخه سینمایی این اثر که توسط ثنا صادفی نوشته شده است با سریال کاملا متفاوت است. محوریت نسخه سینمایی دفاع مقدس است و ما در این فیلم به تشابه جنگ کربلا به جنگ تحمیلی می پردازیم و چون داستان فیلمنامه چند تکه است و به زندگی چند سردار شهید و همچنین بازسازی سه عملیات مهم دفاع مقدس می پردازد آن چیزی که همه داستان ها را با هم مرتبط و وصل می کند واقعه کربلا است. مثلاً از گهواره حضرت علی اصغر(ع) به گهواره کودکانی ایرانی می رسیم که حضرت امام خمینی(ره) در سال ۴۲ فرمودند سربازان من در گهواره ها خوابیده اند و همان کودکان در زمان جنگ تحمیلی سرداران جبهه های جنگ می شوند. از رشادت های حضرت زینب(ص) در کربلا به رشادت امدادگران زن جبهه ها می رسیم. از تلاش و مبارزه حضرت ابوالفضل(ع) برای دستیابی به آب و تلاش رزمندگان در گذر از مسیری آبی برای فتح فاو در عملیات والفجر ۸ می رسیم و با نوای «هل من ناصر» امام حسین (ع) در کربلا و نشان دادن تنهاییش در آن جنگ نابرابر به عملیات خیبر و تنهایی و فریادها و رشادتهای رزمندگان به فرمانده شهید ابراهیم همت می رسیم که با نریشن هایی بسیار زیبا از شهید مرتضی آوینی همه این سکانس ها به هم وصل می شوند.

از گهواره تا ماه

وی یادآور شد: «از گهواره تا ماه» دارای ریتم بسیار مناسبی است و چون مدام فضای فیلم با سرعت عوض می شود؛ انواع جنگ ها مانند جنگ هوایی، دریایی، غواصی و زمینی را می بینیم و این تغییرات مداوم از نظر لوکیشنی، لباس و صحنه باعث زیبایی خاصی در فیلم شده است.  

از گهواره تا ماه

چاری تصریح کرد: فیلم جلوه های ویژه بسیار سنگینی دارد و در واقع تمام فیلم در کامپیوتر ساخته می شود و به همین دلیل این فیلم دارای جلوه های ویژه بسیار سنگین و در عین حال جالبی است که شاید برای اولین بار در سینما ایران این حجم جلوه ویژه در یک فیلم دیده شود.  

از گهواره تا ماه

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از:

کارگردان و تدوین: سعید چاری، تهیه کننده: محمد آزادی مهربانی، مجری طرح: سید کاظم شیوایی، فیلمنامه: ثنا صادفی، مدیر فیلمبرداری: امید رخ افروز، طراح گریم: کاظم شیرازی، پدرام زرگر فمدیر تولید: مهدی قنبری.

بازیگران:

حبیب الهیاری، ثنا صادفی، شراره رخام، مهرداد فلاحتگر، امیر زریوند، مرجان سپهری، مختار سائقی، آرش نوذری، سیاوش قاسمی، وحید بینش، علیرضا حق شناس، کیسان کامجو، علیرضا نجاتمند، هادی عبدالمالکی، سید رضا موسوی و مهدی الهیاری. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.