بر پایه این گزارش، محمدپور در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ضمن اشاره به ضرری که فیلم های نمایش خانگی به سینمای ایران می زنند عنوان کرد: «این اقدام علاوه بر سینما به تهیه کنندگان فیلم ها نیز ضرر زده است و باعث شده که سطح کیفی سینما پایین بیاید اما با همه این شرایط باز هم ساخته می شوند.»
وی درباره سطح کیفی فیلم های شبکه نمایش خانگی گفت: «سطح این فیلم ها بسیار پایین و به اصطلاح (شانه تخممرغی) است. این فیلمها با تعداد زیاد اما در سطحی نازل تولید می شوند زیرا یک بودجه خاصی برای آن ها درنظر گرفته شده است. این امر باعث می شود که فیلم های خوب هم تحت تاثیر قرار بگیرند و در میان راه گم شوند در نتیجه افراد نمی دانند کدام فیلم خوب و کدام شانه تخم مرغی است.»
محمدپور در مورد نظارت بر انتشار فیلم های نمایش خانگی عنوان کرد که متاسفانه این فیلم ها هر چند ضعیف اند اما زمانی که پروانه ساخت گرفته پس تایید شده اند.
وی در همین زمینه یادآور شد: «معمولا شورای پروانه نمایش نمی گذارد این فیلم ها از خط قرمزها عبور کنند اما ممکن است یک فیلمی از نظرشان بگذرد که این یک امر جداگانه ای است.»
کارگردان فیلم «دل بیقرار» در مورد ساختار فیلم های نمایش خانگی گفت: «بدون شک فیلم های شبکه نمایش خانگی از ساختار ضعیفی برخوردار هستند که در اصل تولید آن ها با این ساختار و قصه لزومی ندارد.»
این کارگردان در پایان با بیان این امر که یک سری از فیلم ها برای سینما تولید می شوند اما هیچگاه رنگ پرده سینما را به خود نمی بینند اظهار داشت که تهیه کنندگان به ناچار آن ها را وارد شبکه نمایش خانگی می کنند و این جدای از فیلم هایی است که صرف شبکه خانگی منتشر می شوند و نباید این دو مقوله را با هم یکی دانست.
ارسال نظر