دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

پس از ۲۵ سال و به کارگردانی مسعود کرامتی؛

فیلم کودکان دهه شصتی‌ وارد شبکه نمایش خانگی شد

پاتال و آرزوهای کوچک*

سینماپرس: فیلم سینمایی «پاتال و آرزوهای کوچک» از امروز؛ 15 اردیبهشت ماه 1393 وارد شبکه نمایش خانگی شد این فیلم در سال ۱۳۶۹ برای سینمای کودک اکران شد و با استقبال بسیاری نیز همراه بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، فیلم سینمایی پاتال و آرزوهای کوچک از امروز در دسترس علاقمندان قرار گرفت. موسسه رسانه های تصویری در راستای حمایت از سینمای کودک و نوجوان، فیلم خاطره انگیز کودکان و نوجوانان دیروز را که هنوز برای کودکان و نوجوانان امروز جذابیت دارد، برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی عرضه کرد. پاتال با فیلمنامه ای از مهدی سجاده چی و رضا کیانیان توسط مسعود کرامتی کارگردانی شده و بازیگرانی چون رضا کیانیان ، احمد آقالو، منصوره شاد منش و ... در این فیلم حضور دارند.

فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» در سال ۱۳۶۹ در گروه سینماهای کودک — که آن زمان در سینمای ایران وجود داشت — و تعداد دیگری از سینماهای آزاد به نمایش درآمد. در آن موقع این فیلم بدون هیچ وامی با شش–هفت میلیون تومان بودجه ساخته شد و با بلیت متوسط پانزده تومان، حدود یازده میلیون تومان فروش کرد.

در مرداد سال ۱۳۸۹ در ماه رمضان در طرح اکران مجدد فیلم‌های کودک سال‌های پیشین پس از ۲۱ سال از اولین نمایش این فیلم بر پرده‌های سینماهای ایران، این فیلم دوباره در تهران در سه سینما به روی پرده رفت.در واقع این طرح با فیلم «پاتال» آغاز شد زیرا برخلاف سایر فیلم‌های کودکان ایران، در طول ۲۰ سال پس از نخستین اکران پاتال، این فیلم هرگز وارد شبکهٔ نمایش خانگی نشده و به نوعی برای کودکان آن دوران فیلمی ندیده و تازه به حساب می‌آمد. در این سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به دلیل این‌که فیلم‌های در نوبت اکران زیاد بود مجوز اکران را صرفاً برای پنج سالن در تهران و پنج سالن در شهرستان‌های ایران صادر کرد.

در نهایت این فیلم از تاریخ شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ در سه سینمای سینما آزادی، پردیس سینمایی ملت و سینما فرهنگ به صورت تک‌سئانس به روی پرده رفت که با توجه به قدیمی‌بودن و تک‌سئانس‌بودنش فروش قابل قبولی داشت. استقبال از اکران مجدد این فیلم چنان بود که در برخی شب‌ها نمایش آن حتی به سانس فوق‌العاده می‌رسید. در نهایت این فیلم با حدود ۲۰ میلیون تومان فروش، به اعتقاد تهیه‌کننده‌اش اکران موفقی را پشت سر گذاشت.

داستان این محصول خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان درباره نوجوانی به نام وحید است که آرزوهای ناممکنی در سر می پروراند. وی با موجودی عجیب به نام پاتال که از یک کره جغرافیایی بیرون آمده، آشنا می شود. پاتال به شرط آنکه وحید اجازه دهد او را به سرزمین اصلی اش بازگرداند، می پذیرد آرزوهای ناممکن اما کوچک او را برآورده کند. جای او و خواهرش با پدر و مادرشان عوض می شود و این جابجایی تبعات شیرینی در پی دارد که ... 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.