جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

حجت الله سیفی در گفت و گو با سینماپرس:

«آرزوهای دوربرد» یک سریال ۲۶ قسمتی است/ بیماری مادر شهید تهرانی مقدم تحقیقات فیلمنامه را فعلأ متوقف کرده است

حجت الله سیفی*

سینماپرس: حجت الله سیفی که نگارش فیلمنامه زندگی شهید حسن تهرانی مقدم را به عنوان پدر موشکی ایران در دست دارد گفت: به دلیل بیماری مادر شهید تحقیقت ما قعلا متوقف شده است.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با سینماپرس گفت: تحقیق و نگارش « آرزوهای دوربرد» هشت ماه است که انجام شده  و من به همراه برادر بزرگوار شهید حسین تهرانی مقدم  این کار را بر عهده داریم .

کارگردان «خانه ای مثل شهر» اظهار داشت: ساخت این کار تحقیق و پژوهش مفصلی را طلب می کند و  کار تحقیق و پژوهش ما هم خیلی منطقی به پیش می رفت  اما به محضی که قرار بود اسناد و مدارک این شهید بزرگوار را داشته باشیم و مورد بررسی قرار دهیم تا منجر به بهبود روند فیلمنامه شود، مادر شهید تهرانی مقدم بیمار شد و تحقیقات ما نیز متوقف شد اما خیلی روی تحقیق و پژوهش این کار حساس هستیم تا بتوانیم در نهایت یک سریال ۲۶ قسمتی بسازیم و از دل آن هم یک فیلم سینمایی تولید کنیم.

سیفی گفت: سعی دارم این سریال تمام زوایای زندگی پدر موشکی ایران را به تصویر بکشد.این سریال از دوران کودکی شهید تهرانی مقدم آغاز می شود و سعی می کنیم مسیری را که این شهید پیموده و کارهای او در دوران دفاع مقدس و مسیری که بعد از دوران دفاع مقدس پیمود تا او را به راس برنامه موشکی کشور رساند را در این سریال به تصویر بکشیم.

این کارگردان در ادامه در مورد اینکه این سریال برای کدام شبکه ساخته خواهد شد اظهار داشت: فعلا مشخص نیست این کار را کدام شبکه تولید کند. تلاش اصلی من برای نگارش فیلمنامه ای منسجم و دقیق است و اگر داستان خوبی داشته باشیم، بالاخره شبکه ای هم پیدا می شود که ساخت این سریال را تقبل کند.

وی گفت: امیدوارم  در این راه مسئولین نیز به کمک ما بیایند و من هم خیلی علاقه مند هستم که این اتفات مثبت رخ دهد و همگان بتوانند زندگی پدر موشکی هسته ای ایران را از تلویزیون به تماشا بنشینند.

سیفی در مورد لوکیشن ها ی کار نیز گفت: شهرهای تهران، کردستان و سوریه سه لوکیشن اصلی ما است و متناسب با فیلمنامه به لوکیشن های جدیدی هم دست پیدا خواهیم کرد.

حسن تهرانی مقدم ششم آبان ماه ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. به‌علت شغل پدرش (محمود تهرانی مقدم)، که به پیشه خیاطی مشغول بود، به محله شکوفه و سپس به محله بهارستان نقل مکان کرد و مقاطع ابتدایی و دبیرستان را در همین مناطق گذراند.

شهید حسن تهرانی مقدم همچنین در تاریخ اول مهر ماه سال  ۸۴ به‌عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروهای هوایی سپاه پاسداران منصوب شد.

وی سرانجام در ۲۲ آبان‌ماه ۹۰ در پادگان امیرالمؤمنین(ع) و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یارانش شهید احمد کاظمی، حسن شفیع‌زاده، حسن غازی،‌ غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی، مصطفی تقی‌خواه و...پیوست.

بنا بر این گزارش، «حجت الله سیفی» قرار بود فیلم سینمایی کاپیتان شهبازی را هم بسازد که ساخت این فیلم در هاله ای از ابهام است.

فیلم های «بچه های جسور»، «سهم من از زندگی»، «به خاطر خواهرم»، «محکومین بهشت»، «عروس کاغذی»، «ماه عسل»، «خانه ای مثل شهر»، «جستجو در شهر» و «کیلومتر پنج» در کارنامه وی به ثبت رسیده است.

وی همچنین در ادامه این گفت و گو گفت: فیلمنامه جدید به نام «جنگل تلخ» را آماده ساخت دارم و امیدوارم اگر شرایطش فراهم شود بتوانم در زمان مناسب این فیلم را بسازم.

سیفی در مورد داستان «جنگل تلخ» گفت:  این فیلم درباره سفر ۷ جوان به اعماق جنگل است. روی این فیلمنامه ۷ سال کار کرده‌ام، این فیلمنامه قصه‌ای اجتماعی دارد، پیشتر فیلمنامه سینمایی «یکی مثل ما» درباره زندگی یک روحانی را می‌خواستم بسازم که شرایط ساخت آن مهیا نشد.

وی اظهار داشت: البته ساخت« بچه های جسور ۲» در اولویت کارهای تولید من است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.