چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

در گفت وگو با سینماپرس عنوان شد

خبر حسن کلامی از اتمام تحقیقات طولانی فیلمنامه زندگی شهید باکری/ احمد مرادپور سال آینده سریال را کلید می زند

حسن کلامی

سینماپرس: حسن کلامی تهیه کننده سینما صبح امروز از اتمام تحقیقات سریال شهید باکری به سرپرستی احمد مرادپور و محمد ذکریایی خبر داد و گفت: تولید این سریال به کارگردانی احمد مرادپور سال آینده آغاز خواهد شد.

بنابراین گزارش، این تهیه کننده سینما در مورد  سریال زندگی شهید مهدی باکری گفت: این سریال جزو کارهای الف معاونت صدا و سیما بوده و به سفارش سیما فیلم ساخته می شود

وی گفت: تحقیقات این سریال بسیار سنگین بود و حدود دو سال و نیم سال به طول انجامید چرا که باید با تک تک اعضای خانواده این شهید، همرزمان، فرماندهان و همشهری های ایشان مصاحبه ها متعددی انجام می شد.

وی افزود:  برای ساخت این سریال سفرهایی به استان های اردبیل و تبریز داشتیم و با فرماندهان، چهره های برجسته لشکری ، خانواده ایثارگران و سایرین در شهرهای مختلف مصاحبه های متعددی انجام شده است و سعی کردیم مصاحبه، کتاب،سخنرانی و مستندهای مختلف را جمع آوری کنیم.

تهیه کننده «هیج کجا، هیچکس» یادآور شد: قرار است بعد از تقسیم بندی اطلاعات و تحقیقات، فیلمنامه این سریال توسط احمد مرادپور که خود ایشان کارگردانی این کار را بر عهده دارد نوشته شود و این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای سال آینده جلوی دوربین برود.

تهیه کننده «کودک و فرشته» تصریح کرد: در حال حاضر باید تفاهم مالی و زمانی میان ما و سیما فیلم صورت گیرد و ما بتوانیم با آن ها از همه لحاظ هماهنگ شویم.

تهیه کننده «زخم شانه حوا» در مورد لوکیشن های این سریال گفت: این سریال پیش تولید سنگینی هم دارد، بخش عمده لوکیشن های ما در مناطق جنگی هور، عملیات خیبر را در بر می گیرد، بخش دیگر از لوکیشن های ما در شهر آذربایجان، ارومیه است و بخشی در تهران و احتمالا در شهرک سینمایی دفاع  مقدس است.

کلامی همچنین در بخشی دیگر از این گفتگو در مورد زمان اکران فیلم سینمایی «ارسال آگهی تسلیت به روزنامه» اظهار داشت: پخش این فیلم بر عهده حبیب اسماعیلی است و خیلی از مناسبات پخش اطلاعی دقیقی ندارم  تا آنجا که من خبر دارم شاید بتوانیم این فیلم را در اکران دوم عید فطر به روی پرده ببریم.

بنابراین گزارش، این فیلم نخستین اثر بلند سینمایی «ابراهیم ابراهیمیان» محسوب می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ریحان و طاها مدتی است به واسطه یک آگهی در روزنامه مشغول پرستاری از پیرمردی به نام منوچهر آصف هستند. به زودی در خانه آصف حوادثی رخ میدهد که طاها و ریحان را دچار استیصال کرده و آنها را بر سر دوراهی تصمیم گیری قرار می دهد و ...

عوامل تولید این فیلم عبارتند از:

نویسنده فیلمنامه: سارا سلطانی، ابراهیم ابراهیمیان، کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان، مدیر فیلمبرداری:  علیرضا برازنده، طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراحان گریم: فاطمه کمالی، زهرا کمالی، عکس: مهدی دلخواسته، منشی صحنه: ندا آصف، مجری طرح و برنامه ریز: سحر صباغ سرشت، سرمایه گذار: وحید جمالی، تهیه کننده: حسن کلامی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.