یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

حسن نجم در گفتگو با سینماپرس گفت:

تلاش برای اکران «تراژدی» در اکران دوم عید فطر/«بچیگتو فراموش نکن» برای نمایش عمومی ۸ دقیقه کوتاه شد

فیلم سینمایی تراژدی*

سینماپرس: حسن نجم تهیه کننده صبح امروز از عقد قرارداد با شرکت مولود رسانه به مدیریت حبیب اسماعیلی برای پخش «تراژدی» ساخته آزیتا موگویی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این فیلم در اکران دوم عید فطر به روی پرده رود.

بنابراین گزارش، این تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه آیا فیلم سینمایی «تراژدی» نسبت به نسخه به نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر تغییراتی داشته است توضیح داد: مدت ۱۰  دقیقه از فیلم را کوتاه کردیم تا فیلم از ریتم مناسب تری برخوردار شود. 

وی گفت: اصلاحات انجام شده ممیزی نبود بلکه چند پلان خاص از فیلم بود که برای تکمیل فیلم لازم بود انجام شود.

بنابراین گزارش، فیلم‌ سینمایی «تراژدی» در بخش «نگاه نو» جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش درآمد.

 مهدی هاشمی، بهرام رادان، رویا نونهالی ، پیام دهکردی ، سیامک صفری ، امید روحانی، حسین یاری و پانته آبهرام در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

برپایه این گزارش، «تراژدی » داستان مردی است به نام قاسم که برای جبران غرور از دست رفته‌اش تصمیم عجیبی می‌گیرد.

وی ادامه داد: نام قبلی این فیلم «تراژدی قاسم سبزی کاری» بود. شخصا علاقه دارم که بتوانیم از امکان اکران تابستانی استفاده کنیم، چرا که با توجه به مضمون فیلم می‌توانیم بخش زیادی از مخاطبان را در این فصل جذب کنیم اما از سوی دیگر حضور فیلم در جشنواره کودک می‌تواند باعث کسب جوایزی شود و از این طریق زحمات عوامل فیلم نیز جبران می‌شود که در هر صورت تصمیم‌گیرنده اصلی در این مورد مسولان فارابی هستند.

نجم در مورد زمان اکران «بچگیتو فراموش نکن» ساخته جلال فاطمی نیز گفت: برای اکران این فیلم فصل پاییز  را انتخاب کردیم تا با بازگشایی مدارس در طرح سینما مدرسه این فیلم را شرکت دهیم و کودکان هم بتوانند یک فیلم متفاوت و شاد را تماشا کنند.

وی گفت: این فیلم نیز نسبت به نسخه به نمایش در جشنواره فیلم کودک ۸ دقیقه کوتاه شده است.

بنابراین گزارش، در این فیلم که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید ‌شده بازیگرانی چون اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مجید شهریاری، مهران رنجبر، مهران رجبی، مریم سلطانی، مائده طهماسبی، سیاوش مفیدی، سوسن پرور، ندا میرمهدی، سیامک اشعریون، محمدمهدی احدی، سوگند الهی، مهدی کارگر شهامت، محمدرضا نیلی و  پارسا مشیری، سوگل نصرتی به همراه حامد کیازال (بازیگران خردسال) نقش آفرینی می‌کنند.

داستان این فیلم درباره ارتباط متقابل کودکان و بزرگترها و آرزوهای آن هاست کودکان  می‌خواهند بزرگ شوند و بزرگتر‌ها دلشان می‌خواهد کودک باشند، ولی گاهی آرزوها در صورت تحقق با مشکلاتی همراهند.

جلال فاطمی پیش از این فیلم سینمایی «نخودی» را به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور در  ژانر کودک ساخته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.