جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

«اتاق شیشه ای» و ضرورت پاسخگویی شفاف

معیری: تنها شفاف سازی های قانع کننده می‌تواند برخی حساسیت ها میان سینماگران و بدنه دولت را کاهش دهد

محمد ابراهیم معیری کارگردان در  نشست خبری فیلم گلوگاه

سینماپرس: محمد ابراهیم معیری کارگردان سینما صبح امروز گفت: تنها شفاف سازی دقیق و ارائه برنامه ها و اطلاعات قانع کننده می تواند برخی حساسیت های موجود میان قشر هنری و سینمایی جامعه با بدنه دولت را کاهش دهد.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد وعده دولت یازدهم مبنی بر مدیریت سیمای کشور در اتاقهای شیشه ای و ضرورت پاسخگویی شفاف مدیران اظهار داشت: به نظر می رسد در ارتباطات فرهنگی و بخصوص در هنر _ صنعت سینما در بخش تصمیم گیری شوراها چه پیش از تولید یک اثر و چه تا پایان تولید آن باید تغییر اساسی ایجاد شود.

وی افزود:  در ارتباطات سینمایی  میان هنرمندان و بخش های مختلف حاکمیت سالهاست ایراداتی وجود دارد که تنها با شفاف سازی می توان ایرادات را در این زمینه کمتر کرد.

کارگردان «کتونی سفید» تصریح کرد: اگر در زمینه حمایت ها و مشارکت ها اهداف مشخص و معینی داشته باشیم و هنرمندان نسبت به توانایی هایشان به کار گرفته شوند ، قطعاً با سازمان دهی مناسبی می توانیم بطور اصولی رو به جلو برویم و امکان پیشرفت را برای همه و بطور عادلانه کنیم اما اگر این اتفاقات رخ ندهد و مدام در ساخت یک اثر سینمایی شاهد ابهام و عدم شفافیت باشیم، طبیعتا رشد ما هم حالت تخیلی به خود خواهد گرفت.

کارگردان «دامنه های سفید» یادآور شد: به عنوان مثال هیچ اشکالی ندارد که در یک توازن معمولی و بعبارتی در یک فضای روشن و مشخص همه هنرمندان اندیشمند بتوانند ایدههای سینمایی خود را طرح کنند و این ایده ها تاثیر خود را در برنامه های کلان فرهنگی بگذارد تا به نوعی شاید نقاط خالی و خلأ های موجود را پر کند، ایده هایی که بر اثر کم توجهی برخی مدیران چه بسا تواند حالت پیشگیرانه در تمام امورات را نیز همراه داشته باشد.

 معیری خاطرنشان کرد: به نظر من ضرورت یک زنجیره تعاملی آنهم در یک محیط بی دغدغه و در عین حال آرام و به دور از هرگونه شائبه در تمام سطوح سینمای ایران  احساس می شود و تنها در این شرایط است که می توان به رشد و تعامل در سینما امیدوار بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.