یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

رمضان زاده در گفتگو با سینماپرس:

جعفری جوزانی روایت «حلبچه» را نیمه مرداد آغاز می‌کند/ حضور سه نفر از عوامل فیلم قطعی شده است

احمد رمضان زاده*

سینماپرس: احمد رمضان زاده کارگردان سینما صبح امروز گفت: فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به تهیه کنندگی مسعود جعفری جوزانی با موضوع بمباران حلبچه نیمه مرداد ماه جلوی دوربین می رود و فیلم قطعاً به جشنواره فیلم فجر خواهد رسید.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» اظهار داشت: این فیلم در مرحله پیش تولید است و ما برای انجام آن حدود ۴۵ روز زمان نیازمندیم.

وی در مورد لوکیشن های این فیلم گفت: تا کنون شهر های تهران، کردستان عراق و  کرمانشاه به عنوان لوکیشن های اصلی این فیلم انتخاب شده اند.

رمضان زاده گفت: پس از سفر گروهی و میدانی به کردستان عراق و سپری کردن تحقیقات میدانی در آنجا که خیلی هم زمان بر بود، حال با اطمینان قرار است پیش تولید این کار را آغاز کنیم.

وی گفت: سناریوی اولیه فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» را خودم نوشته ام و مسعود جعفری جوزانی و محمود اربابی با در نظر گرفتن تحقیقات میدانی صورت گرفته یک بار سناریو این فیلم را بازنویسی کرده اند.

رمضان زاده در مورد عوامل فیلم گفت: تاکنون حضور کیوان مقدم به عنوان طراح صحنه و لباس، هومن بهمنش به عنوان فیلمبردار و آزیتا موگویی به عنوان مجری طرح در این فیلم قطعی شده است.

وی گفت: از جمع عوامل و بازيگران «حكايت عاشقی»، فقط بازيگر نقش اصلی زن فيلم كُرد است و بقيه عوامل قرار است از حرفه ای های سينمای ايران انتخاب شوند.

 بنابراین گزارش، داستان «حكايت عاشقی» در بيستمين سالگرد بمباران حلبچه اتفاق می‌افتد. جايی كه خيلی از شخصيت‌های مهم، عكاسان و خبرنگاران در قبرستان حلبچه برای برپايی مراسمی دور هم جمع شده‌اند. سپس با فلاش بكی بمباران حلبچه به تصوير كشيده مي‌شود. داستان فيلم قصه عشق يک خبرنگار ايرانی به يکی از بازماندگان بمباران شيميايی حلبچه است.

«حكايت عاشقی» اولين فيلم بلند سينمايی احمد رمضان زاده است. اين فيلم سال قبل در مقطعی وارد مرحله پيش توليد شد اما شرايط برای ساخت آن مهيا نشد.

برپایه این گزارش، احمد رمضان زاده كارگردان سريال های «آژانس دوستی» و «قهر و آشتی» بوده است.

رمضان زاده فارغ التحصيل رشته كارگردانی است  و پيش از اين فيلم نيمه بلند «بشير» را ساخته بود كه در جشنواره نانت فرانسه و چند كشور ديگر موفق به دريافت جايزه شد. وی همچنين سالها دستيار مسعود جعفری جوزانی و چند كارگردان ديگر بوده و آخرين فعاليت وی مجموعه «درچشم باد» است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.