یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

در گفت وگو با سینماپرس عنوان شد

کارگردان «دنیا» طنز اجتماعی می سازد/تلاش برای رسیدن به سی و سومین جشنواره فیلم فجر

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری، کارگردان سینما صبح امروز گفت: با نگاهی به معضلات مسکن و جوانان فیلم سینمایی «روزگارجوانی، قصه روز پیری» را در فصل پاییز کلید خواهم زد.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود اظهار داشت:  فیلمنامه جدیدی دارم به نام  «روزگار جوانی، قصه روز پیری» که سیناپس اولیه  را خودم نوشته ام و حالا نوبت سوم است که این فیلم را مورد بازنویسی و رتوش نهایی قرار می دهم، امیدوارم پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانم در فصل پاییز تولید این فیلم را آغاز کنم.

مصیری گفت: تمام سعی و تلاشمان را می کنیم تا این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم. 

کارگردان «دنیا» در مورد خلاصه داستان فیلم سینمایی «روزگار جوانی، قصه روز پیری»  توضیح داد: این فیلم یک طنز اجتماعی است و در این فیلمنامه بیشتر به مشکلات جوانان به خصوص دانشجویانی که به دنبال مسکن هستند به زبان طنز خواهم پرداخت.

کارگردان «ازدواج صورتی» در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این فیلم نیز اظهار داشت: اکثر لوکیشن های ما در تهران است و حدود ۴ یا ۵ سکانس هم در اصفهان فیلمبرداری می شود و حدود ۶۰ روز برای فیلمبرداری این فیلم در نظر داریم.

وی در ادامه در مورد بازیگران کار و عوامل  فیلم گفت: هنوز عوامل این فیلم قطعی نشده است اما قرار است در این فیلم از عوامل حرفه ای سینما استفاده کنم.

این کارگردان سینما در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد:  فیلمسازی همیشه سخت است، اما عشقی که نسبت به حرفه مان داریم سختی ها را برایمان آسان می سازد. بنابراین همواره رو به جلو گام بر می داریم. من عاشق فیلمسازی هستم و انسان عاشق از چیزی هراس ندارد.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی «ازدواج صورتی»، آخرین ساخته مصیری بود که سه سال از تولید آن می گذرد. این فیلم بهار ۸۴ در سینماهای تهران به نمایش درآمد. زنده یاد خسرو شكیبایی، بهرام رادان، فاطمه گودرزی و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بنابراین گزارش، منوچهر مصيری متولد ۱۳۲۹ تهران، پس از گذراندن يك دوره سه ساله كارگردانی در تلويزيون ملي ايران به صورت حرفه ای وارد سينمای ايران شد. او فعاليت سينمايی را با دستيار كارگردان فيلم «صبح روز چهارم» به كارگردانی كامران شيردل آغاز كرد. او تعدادی فيلم مستند و داستاني كارگردانی كرد و اولين فيلم بلند سينمايی اش را به نام «امشب اشكی می ريزد» در سال ۱۳۵۴ ساخت.  مصيری در سال ۱۳۶۵ همراه با مهدی فخيم زاده، مرحوم محمدرضا ميرلوحی و كامران قدكچيان، شركت سينمايی «فيلميران» را برپا كرد كه با فوت مرحوم ميرلوحی شركت منحل شد.

ازدواج صورتی، دنیا، آخرین خون، مکافات ، تشکیلات و امشب اشک می ریزیم در کارنامه کارگردانی منوچهر مصیری به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.