چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

نوستالژی دیگر برای دهه شصتی‌ها

«کوزت» بعد از چهار دهه به تلویزیون برمی‌گردد

انیمیشن «بینوایان»

سینماپرس: کارتون دیدنی و خاطرانگیز «بینوایان» ساخته هیرواکی ساکورای با شخصیت اصلی «کوزت» بعد از گذشت چهار دهه بار دیگر از شبکه پویا تلویزیون پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بخش انیمیشن سینماپرس، انیمیشن «بینوایان» به کارگردانی هیرواکی ساکورای داستانی است که بر اساس رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو نوشته شده است این رمان به شرح بی عدالتی‌های اجتماعی در قرن نوزدهم میلادی می پردازد. در این حین با معرفی شخصیت هایی چون ژان والژان که فردی قوی و تنومند است و در حال فرار از بازرس بی‌عدالت است به دختری به نام کوزت برمی‌خورد که او نیز یتیم است و خانواده‌ای به نام تناردیه از او بیگاری می‌کشند. کوزت همراه ژان والژان می شود و آنها از شهری به شهر دیگر سفر می کنند.

انیمیشن «بینوایان»

اما می توان گفت که انیمیشن «بینوایان» تصویر راستین سیمای مردم فرانسه در قرن نوزدهم است چهره ی چند قهرمان در بینوایان برجسته تر ترسیم شده‌است از جملهٔ آن ژان والژان؛ او مرد میانسال خسته روانی است با نیم تنهٔ کهنه و شلواری وصله دار که پس از گذراندن نوزده سال زندان با اعمال شاقه، پس از تمام شدن ایام محکومیت جایی برای رفتن ندارد و کسی پناهش نمی‌دهد حتی در لحظه‌ای حاضر می‌شود به زندان باز گردد ولی به آن جا هم راهش نمی‌دهند، در اوج درماندگی و سیه روزی به خانه اسقفی پناه می‌برد اسقف با خوشرویی و مهربانی از او پزیرایی می‌کند ولی این مهمان ناخوانده نیمه شب ظروف نقرهٔ اسقف را به سرقت می‌برد و ...

به گزارش سینماپرس این انیمیشن ۱۳ قسمتی بنا به درخواست مکرر بینندگان قرار است از روز جمعه ۲۰ تیر ماه هر روز در ساعت ۲۰ از شبکه پویا پخش شود.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.