شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

خالق«چاق و لاغر» در گفتگو با سینما پرس:

قهرایی: بچه ها مثل گذشته علاقه ای به تلویزیون ندارند/ صدا و سیما بخواهد، باز هم «دوربین مخفی» می سازم

امیرحسین قهرایی

سینما پرس: امیر حسین قهرایی کارگردان و خالق برنامه هایی چون «چاق و لاغر» و «علی کوچولو» که مجموعه «شوخی با شما» را در شبکه نمایش خانگی دارد، گفت:«اگر تلویزیون بخواهد، باز هم دوربین مخفی می سازم.»

قهرایی در خصوص رضایت از میزان فروش مجموعه «شوخی با شما» در گفتگو با خبرنگار سینما پرس گفت: «از فروش فیلم راضی هستم. شرکت پخش کننده کار هنر اول، شرکت خوبی است و پخش فیلم در سطح کشور با برنامه ریزی انجام می شود.»

قهرایی در پاسخ به این سوال که چرا چنین کاری را برای مدیوم تلویزیون نمی سازید، گفت: « من کار دوربین مخفی زیادی برای صدا و سیما ساختم و این کار را اساسأ از رسانه ملی شروع کردم.اما ادامه تولید آن بر عهده مدیران سازمان است.

قهرایی در ادامه درخصوص دلیل دوری از فضای تولید برای کودکان مانند سالهای گذشته گفت: « بچه ها این روزها به سینما و تلویزیون علاقه ای نشان نمی دهند و به نوعی به سینما نمی روند. کودکان امروز دنبال سرگرمی مطابق با هیجانات خود هستند و بیشتر وقتشان را با کامپیوتر می گذرانند. بچه ها از لحاظ تکنیکی چیزهایی را می بینند که ما در ایران قادر به ساخت آنها نیستیم. اگر هم بتوانیم بسازیم هزینه زیادی دارد که آن هم توجیه اقتصادی ندارد.»

قهرایی در ادامه افزود: «بازار فیلم کودک در ایران از بین رفته است. به عنوان نمونه برنامه «کلاه قرمزی» برای بچه ها نیست، برای بزرگسالان است چون شب پخش می شود و آن ساعت زمان کودک نیست. این برنامه نوستالژیک بزرگسالان است. اگر من دوباره مشابه «چاق و لاغر» بسازم بزرگسالان نگاه می کنند نه کودکان، چرا که تجربه و آمار نشان می دهد بچه ها مثل گذشته به تماشای برنامه های کودک تلویزیون علاقه ای نشان نمی دهند. ضمن اینکه نتایج فروش فیلمهای کودک باعث شده که هیچ سرمایه گذاری برای فیلم کودک سرمایه گذاری نکند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.