یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

در گفتگو با خبرنگار سینما پرس

آهنگساز«خانه دختر»: برای استفاده از یک ساز خاص در موسیقی فیلم به ترکیه سفر می کنم

فیلم سینمایی خانه دختر

سینما پرس: یحیی سپهری شکیب آهنگساز سینما و تلویزیون که ساخت موسیقی تازه ترین اثر شهرام شاه حسینی با عنوان «خانه دختر» را بر عهده دارد، در خصوص موسیقی فیلم گفت: « باید تا دو هفته آینده موسیقی را تمام کنم ولی تلاشم بر اینست از ساز جدیدی در آهنگسازی این فیلم استفاده کنم.»

سپهری شکیب در خصوص نحوه ساخت موسیقی فیلم به خبرنگار سینما پرس گفت: «حدود ۲۰ روز است که تدوین اولیه فیلم تمام شده و آن را به من تحویل داده اند. موسیقی را شروع کرده ام اما برای ساخت بخشی از موسیقی فیلم که به صحنه حساسی هم مربوط می شود، باید سفری به ترکیه داشته باشم چون از یک ساز خاص با عنوان «یای بهار» می خواهم در موسیقی ام استفاده کنم. این ساز اختراع خود نوازنده ترک است و سازی است زهی که با آرشه نواخته می شود.»

آهنگساز فیلم های داوودنژاد در خصوص ویژگی هایی این ساز اظهار داشت: «این ساز یک صدای خاص و افکتیو دارد و صدایی سینمایی تولید می کند و به شدت گوش نواز است.»

سپهری شکیب پیرامون نحوه کارگردانی شهرام شاه حسینی گفت: « ایشان دست من را برای ساخت موسیقی خیلی باز گذاشته اند و موسیقی را که تا اینجا کار کرده ام شنیده اند و خیلی از آن راضی هستند. در ساخت  این موسیقی کسی از جمله تهیه کننده و یا کارگردان تحمیل نظر نکرده است.»

آهنگساز فیلم «دختر شاه پریون» با گله از فضای آهنگسازی فیلم در سینما تصریح کرد: «در سینما و تلویزیون ما از موسیقی فقط استفاده می کنند و به آن نمی پردازند. به دستمزد آهنگساز و روحیات هنری آنان توجهی نمی کنند. به من می گویند کلا چند می گیری این موسیقی را بسازی و گاهی هم می گویند به اندازه این مبلغ موسیقی بساز!»

وی افزود: «نگاه حرفه ای بر سینما باید در لایه لایه آن وجود داشته باشد نه اینکه فقط با نگاهی کاسبکارانه به فضای هنری همچون سینما نگاه کرد.»

سپهری شکیب در پایان در خصوص کارهای آینده اش گفت: « بعد از فیلم «لامپ ۱۰۰» فقط چند کار قبول کردم و در حال حاضر هم تمام انرژی ام را برای ساخت موسیقی فیلم «خانه دختر» گذاشته ام.»

فیلم«خانه دختر» داستان مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.

این چهارمین فیلم بلند سینمایی شهرام شاه حسینی است که به احتمال فراوان اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

«خانه دختر» اولین تجربه تهیه‌کنندگی مستقل محمد شایسته است.

فهرست عوامل پشت دوربین این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: شهرام شاه حسینی، نویسنده: پرویز شهبازی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، صدابردار: منصور شهبازی، طراح چهره پردازی: محسن دارسنج، جانشین تولید: محمود اتحادی، مدیر تدارکات: آرش صالحی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسین خضوعی، دستیار کارگردان: علیرضا شایسته، دستیار تهیه: فرهاد کابائی، تهیه‌کننده: محمد شایسته.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.