چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

روزهای پرکار یک پیشکسوت سینما

نظام الدین کیایی و مطالعه فیلمنامه های نادری و صفاری برای صدابرداری/ وقت استراحت ندارم

نظام الدین کیایی*

سینماپرس: نظام الدین کیایی صدابردار قدیمی سینما که هم اکنون مشغول صدابرداری «رخ دیوانه» است گفت: روزهای پر کاری را سپری می کنم و از ابتدای سال مدام سر کارهای مختلف هستم و وقت استراحت ندارم.

صدابردار «بغض» در گفت وگو با سینماپرس به فعالیتهای خود اشاره کرد و افزود: به تازگی فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی را در اکران سینماها داشتیم.

کیایی در مورد فیلم های آماده اکران خود نیز گفت: فیلم های «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان، «به تهران خوش آمدید» ساخته رضا سبحانی و «چهارشنبه خون به پا می شود» به کارگردانی حماسه پارسا، «دربست» ساخته علی خامه پرست و «جینگو» ساخته تورج اصلانی را در نوبت اکران سینماها دارم. 

صدابردار «چهل سالگی» در ادامه یادآور شد: هم اکنون مشغول صدابرداری فیلم سینمایی «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی هستم، فیلمبرداری این اثر به نیمه رسیده است و جدیدترین تجربه ابوالحسن داوودی تجربه جدیدی در کارنامه کاری من است و یک هفته است که نوبت شبکاری ما آغاز شده است و خیلی خوشحالم که هنگام فیلمبرداری در شب با مشکلات قدیمی برای صدور مجوزها و امکان روبه رو نیستیم و به نوعی مردم هم ما را در ساخت این فیلم ها یاری می رسانند.

کیایی در ادامه به برنامه های آتی خود اشاره کرد و افزود: فیلمنامه های زیادی به دستم رسیده است  که باید آنها را مطالعه کنم؛ خوشحالم از اینکه کارهای پیشنهادی از عمق خوبی بهره مند هستند.

وی در پایان این گفت و گو خاطرنشان کرد: قرار است در آینده نزدیک اگر خدا بخواهد و توفیق شود با مهدی نادری و ابوالفضل صفاری برای آثار جدیدشان همکاری داشته باشم. خوشبختانه تجارب خوبی با این دو کارگردان داشتم و «بدرود بغداد» ساخته مهدی نادری توانست جشنواره جهانی را دریافت کند و «از تهران بهشت» ساخته ابوالفضل صفاری نیز پس از تدوین مجدد به یک اثر شاخصی تبدیل شد که توانست خیلی از جوایز جهانی را از آن خود کند.

 برپایه این گزارش، «نظام الدین کیایی» در سال ۱۳۲۲ در تهران متولد شد. وی تا کنون ۲۸ فیلم سینمایی صدابرداری کرده است که از جمله آن می‌توان به «روز روشن»، «نارنجی‌پوش»، «خاک و آتش»، «سوت پایان»، «بدرود بغداد»، «چهل سالگی»، «دل‌شکسته»، «زادبوم»، «مصائب چارلی»، «دایناسور»، «تله روباه»، «آفساید»، «رویای خیس»، «شمعی در باد» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.