فیلم های زیادی هر سال در جهان تولید می شوند که بسیاری از آنها ضعف های ساختاری و محتوایی زیادی دارند اما وقتی این آثار نام های مشهوری چون جورج کلونی، لارنس فون تریه و جانی دپ را با خود دارند تعجب مخاطبان خود را بر می انگیزند.
در فهرست زیر پنج فیلم بدتر دنیا در سال ۲۰۱۴ به انتخاب «اینترشنمنت دیلی» آمده است:
پنجم/ مردان موثر
فیلمی به کارگردانی جورج کلونی و نیز با بازی وی که قرار بود یک فیلم حماسی از دوران جنگ جهانی دوم و رشادتهای خلبانان امریکایی در آن باشد اما حسابهای کلونی درست از آب درنیامد و فیلم مخاطبی نداشت.
این فیلم یک کار دوساعته کسل کننده شده است که مثل یک سرود ملی کشدار امریکایی به نظر می رسد.
از آنجا که کلونی سالهاست فعالیت زیادی در تبلیغات رییس جمهوری های مختلف امریکا دارد خواسته تا این فیلم را در حدمت تبلیغات دور بعدی ریاست جمهوری قرار دهد و برای همین فیلم به شدت ضربه خورده است.
چهارم/ تعالی
جانی دپ از بازیگرانی بود که همه فیلم هایش خوب یا لااقل متوسط رو به بالا بودند اما پس از بازی در فیلم رنجر تنها مخاطبان خود را ناامید کرد و پس از آن حالا با فیلم تعالی که یک داستان تکنو تریلر دارد وضعیت خود را خرابتر کرده است.
تعالی درباره یک نابغه رایانه با بازی دپ است که بر اثر یک بیماری ناشناخته می میرد اما همسر و همکار وی مغزش را زنده نگاه داشته و داده های آن را به یک ابریارانه می دهند.
وی از طریق یارانه رشد می کند و با انرژی مغزش تبدیل به هیولایی مهارناپذیر می شود که می خواهد جهان ضعیفتر را نابود کند و نوعی دیدگاه فاشیستس در این زمینه پیدا می کند.
تخیل مطرح شده در فیلم آنقدر احمقانه و بدون ریشه های علمی و سرشار از تناقض است که مخاطب را از آن دلزده می کند.
سوم/ بیا پلیس باشیم
کمدی های پلیسی زیادی در طی سالهای مختلف ساخته شده اند و اغلب آنها متشکل از یک زوج پلیس بوده اند که یکی از آنها شلوغ و پردردسر و دیگری جدی و ماهر بوده است و از ان جمله می توان به یک پلیس و نصفی، پلیس بورلی هیلز، ساعت شلوغی و ... اشاره کرد.
این نوع فلیم ها مخاطبان زیادی دارند چون هم وجه کمیک کار را دارند هم اکشن و تریلر.
با این حال برخی از آنها هم قابل تحمل نیستند و بیا پلیس باشیم فیلمی از ان جمله است.
فیلم دارای صحنه های لوس و خنک و گاه خیلی جدی است به طوری که گونه آن مدام متغیر است و تکلیف بیننده با آن مشخص نیست.
دوم/ ترنسفورمرها: زمان انقراض
جدیدترین نسخه فیلم ترنسفورمرها که به تهیه کنندگی اسپیلبرگ است و مایکل بی اکشن ساز معروف هالیوود آن را کارگردانی کرده است بیشتر به بازی های رایانه ای فضایی می ماند تا این که فیلم باشد.
این نسخه احمقانه ترین فیلم در این سری به شمار می رود و مملو از لحظات غیر قابل باور و غلوشده شدید در اکشن و حادثه است.
فیلم داستان مشخصی ندارد و شخصیت های جدید نه تنها به تازه بودن آن کمکی نمی کنند بلکه مخاطب با حضور آنها سردرگم می شود.
بازی خوب مارک والبرگ هم دردی را از فیلم دوا نمی کند و کاراکترهای احمقانه همچنان به مخاطب دهان کجی می کنند.
اول/ نیمفومانیاک
تازه ترین فیلم کارگردان هالیوودی دانمارکی الاصل یعنی لارنس فون تریه یک اثر مالیخولیایی روان پریشانه است که منتقدان سینمایی و اندیشمندان مخاطب خاص هم انگشت حیرت به دهان مانده اند که این فیلم چیست و چه می خواهد بگوید؟
فیلم فاقد داستانی مشخص است و نماهای مختلفی که تشکیل فصول را داده اند از هم گسستگی روایی دارند و در کل هیچ فراز و فرودس در فیلم دیده نمی شود.
تریه نشان داده که به پایان فیلمسازی خود رسیده و دغدغه های شخصی خودش را که به نظر می رسد تحت تاثیر الکل و ان طور که شایع است مواد مخدر است می خواهد فیلم هایی کند که کسی از انها هیچ نمی فهمد.
نظرات