یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

گله کارگردان «فرزندان آفتاب» از عدم تبلیغات کافی برای معرفی این انیمیشن در شبکه های سیما

فرزندان آفتاب*

سینماپرس: مسعود حمزه‌ای کارگردان انیمیشن ۱۰۴ قسمتی «فرزندان آفتاب» افزود: نمی‌دانم چرا وقتی آثار رئال قرار است پخش شوند، در طول روز مدام برای این آثار زیرنویس و تبلیغ پخش می‌شود اما درباره انیمیشن اینگونه نیست.

به گزارش سینماپرس، مسعود حمزه‌ای یکی از کارگردان‌های «فرزندان آفتاب» درباره حضور در این پروژه توضیح داد: همکاری من با شرکت اشراق از سال ۹۰ آغاز شد. درباره این انیمیشن نیز در ۲۶ قسمت اول آقای احمدی کارگردان و من به عنوان مدیرتولید حضور داشتم. بعد از آن برای ساخت قسمت‌های ۲۷ تا ۵۲ توسط آقای اسکویی تهیه‌کننده کار به سمت کارگردان انتخاب شدم.

وی افزود: در ابتدا تصور می شد کار راحتی را پیش رو دارم. چون ۲۶ قسمت ساخته شده و فضاها شکل گرفته بود و ما به راحتی می توانیم ادامه مسیر را جلو برویم. اما اینطور نبود وقتی فیلمنامه به قسمت ۳۵ به بعد می رسید و جنگ آغاز شد، با تعداد زیادی لوکیشن و کاراکتر روبرو شدیم.

*دشواری تولید مجموعه با ورود به فضاهای جنگی

این کارگردان یادآور شد: با ورود به فضاهای جنگ می‌طلبید ما دکوپاژ متفاوتی داشته باشیم و در طراحی علمیات‌های جنگی شیوه متفاوت عمل کنیم. به ویژه که ما در این کار ۷۰ لوکیشن داشتیم.

حمزه‌ای با اشاره به حضور ۱۰۰ کاراکتر در این مجموعه اظهار کرد: حضور تعداد زیادی شخصیت‌های اصلی و فرعی کار ما را بسیار دشوار می‌کرد. به ویژه که برخی از این کاراکترها در حین تولید پروژه اضافه می‌شدند.

فرزندان آفتاب*

*حتی برای روزهایمان نیز برنامه‌ریزی داشتیم

وی درباره همکاران خود در «فرزندان آفتاب» گفت: اساسا وقتی با نیروهای حرفه‌ای کار کنید، دیگر تعداد قسمت‌ها مهم نیست. ما برنامه‌ریزی کلی برای پروژه داشتیم. این برنامه‌ریزی از سال به ماه، سپس هفته و حتی روز می‌رسید و ما به دقت مراحل تولید  کار را کنترل می‌کردیم.

کارگردان مجموعه «فرزندان آفتاب» خاطرنشان کرد: وقتی کنترل خوبی روی مجموعه باشد، دیگر محدودیت‌های زمانی، مسئله بزرگی نیست. به یاری خدا و لطف همکاران نیز موفق شدیم این پروژه را در زمانی که می‌خواستیم به انجام برسانیم و میانگین سرعت ما ۸۰ دقیقه در ماه بود و گاهی از ۱۰۰ دقیقه در ماه هم گذر می‌کردیم.

*کاش برای انیمیشن هم اندازه آثار رئال تبلیغ می‌شد

حمزه‌ای درباره واکنش مخاطبان به این پروژه توضیح داد: ما در پردیس سینمایی ملت غرفه‌ای مربوط به مجموعه داشتیم و آنجا پوسترهای کار نصب شده بود. دوستانی که کار را دیده بودند، پیش ما می‌آمدند و با هیجان نظراتشان را ارائه می‌کردند. اما نمی‌دانم چرا وقتی آثار رئال قرار است پخش شوند، در طول روز مدام برای این آثار زیرنویس و تبلیغ پخش می‌شود اما درباره انیمیشن اینگونه نیست. ما برای بهتر دیده شدن این سریال، سایتی ایجاد کرده‌ایم.(www.aftabstory.ir)

وی درباره ظرفیت‌های تولید سریال در عرصه انیمیشن تصریح کرد: به نظر من در زمینه ساخت سریال، با توجه به اینکه پروژه‌های متفاوت دیگری هم تولید شده‌اند مشکلی وجود ندارد. البته کار ما در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است و بلندترین پروژه در این ژانر به حساب می‌آید. ولی به طور کلی ایران در ساخت مجموعه های پویانمایی موفق است و شرکت‌های مختلف توانایی‌های تولیدشان را نشان داده‌اند. همکاران من در عرصه پویانمایی نیز در برنامه‌ریزی برای تولید سریال نشان دادند که می‌توانند موفق عمل کنند.

آغاز قصه از بحبوحه انقلاب و پیگیری آن تا اسارت آزادگان

کارگردان «فرزندان آفتاب» با اشاره به دربرگیری دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در این مجموعه، تأکید کرد: وقتی کار دوبله می‌شد، این نکته جالب بود که اتفاقات داستان‌ها، برای گویندگان به عنوان اولین مخاطبان مابه ازای بیرونی داشت. شخصیت‌های سریال ما از دوره دبستان با بروز اتفاقات گوناگون کم کم رشد می‌کنند و به تدریج با انقلاب درگیر می‌شوند. در ادامه با پیش آمدن مسائل مربوط به انقلاب، روحانی مسجد محل  آنها را راهنمایی می‌کند.

حمزه‌ای متذکر شد: در ادامه وقتی انقلاب به ثمر می‌رسد مشکلاتی که در جامعه مطرح بوده‌اند، شخصیت ها وارد کار می‌شود و بعد از آن هم که به جنگ تحمیلی می‌رسیم. در این داستان به اشغال خرمشهر پرداخته می‌شود و بخش‌هایی از کار نیز به اردوگاه اسرای جنگی و آزادی اسرا اختصاص دارد.

فرزندان آفتاب*

*دانش‌های رباتیک دستمایه ساخت ادامه مجموعه

وی درباره قسمت‌های بعدی گفت: بخش مربوط به دهه ۷۰ در مرحله پیش تولید قرار دارد و ما در آن مسائل علمی آن دوران را مطرح می‌کنیم و به موارد و دانش‌های رباتیک می‌پردازیم و این بار فرزندان آن شخصیت‌ها را در پروژه می‌بینیم.

کارگردان «فرزندان آفتاب» در پایان بیان کرد: اگر دوستان خوبم در این پروژه با ما همکاری نداشتند، این پروژه به ثمر نمی‌رسید. میانگین سنی دوستانی که همکاری داشتند ۲۹-۳۰ سال بود و تعداد زیادی جوان فعال دور هم جمع شده بودیم. جا دارد از همکاری خوب همه تشکر کنم.

«فرزندان آفتاب» در ۱۰۴ قسمت به تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی و کارگردانی مشترک علی احمدی و مسعود حمزه ای محصول مشترک مرکز پویانمایی صبا و بنیاد روایت است و هر روز ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

پخش این انیمیشن از روز گذشته از شبکه پویا نیز آغاز شد و مخاطبان می‌توانند هر روز ساعت ۱۹:۲۰ نیز تماشاگر این مجموعه از این شبکه باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.