یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

امین زندگانی و لیلا اوتادی به تاریکی شب، روشنایی روز پیوستند

اوتادی-زندگانی

سینماپرس: تهيه کننده سريال تلويزيوني "تاريکي شب روشنايي روز" با تاکيد بر فيلمنامه سريال گفت: اين اثر حتماً براي مخاطبان جذاب خواهد بود، زيرا جنس قصه از خود مردم انتخاب شده است.

به گزارش سینماپرس، محمد هاشمي اصل، تهيه کننده در پاسخ به اين سئوال که هدف شما از ساخت مجموعه "تاريکي شب روشنايي روز" چيست؟ توضيح داد: راستش اصلي ترين دليل من فيلمنامه خوب و پر کشش سريال بود. بعد از توليد سريال تلويزيوني "آواي باران" حدود 25 تا 30 فيلمنامه به دست من رسيد، اما من را جذب نکرد ولی وقتی فيلمنامه زيبايي که حجت قاسم زاده اصل نوشته بود را مطالعه کردم، دوست داشتم و احساس کردم کار خوبي هم خواهد شد.
وي ادامه داد: فيلمنامه نقطه شروع يک اثر متفاوت است و اگر فيلمنامه در ابتدا نقص داشته باشد، نمي توان انتظار کار خوبي هم داشت.
اين تهيه کننده با اشاره به محتواي سريال تاريکي شب روشنايي روز تصريح کرد: معمولاً در آثار انقلابي کمتر به نقش مردم پرداخت شده است. به همين دليل ما در اين سريال به نقش مردم در شکل گيري انقلاب مي پردازيم. در واقع قصه از جنس خود مردم است. در مجموع يکي ديگر از دلايل من براي پذيرش تهيه سريال "تاريکي شب روشنايي روز" اين بود که من علاقه مند بودم سريالي با محوريت انقلاب داشته باشم و به شدت وظيفه خودم مي دانستم در اين حوزه کاري انجام بدهم و برايم اهميت داشت.
هاشمي اصل با بیان اینکه اواخر تیر فیلمبرداری کار آغاز می شود عنوان کرد: به تعبيرم سريال تاريکي شب روشنايي روز را هم عوام مي پسندند و هم خواص آن را دوست خواهند داشت. در مجموع فکر مي کنم مورد پسند همه اقشار مردم باشد.
وي درباره انتخاب حجت قاسم زاده اصل به عنوان کارگردان سريال گفت: آقاي قاسم زاده اصل خودش فيلمنامه را نوشته بود. قبلاً از او سريال يادآوري و چند تله فيلم را تماشا کرده بودم. او کارگردان خوبي است و به کارش مسلط است.
اين تهيه کننده درباره اينکه آيا توانستيد بازيگراني که مد نظر داشته باشيد را جذب کنيد يا نه؟ به شکل نسبي اين اتفاق افتاد. البته نه مطلق. ما براي اين پروژه نياز به بازيگراني در شرايط سني 50 و 60 سال داشتيم. ضمن اينکه بايد چهره هايي را انتخاب مي کرديم که با فضاي دوران قبل و حين انقلاب همخواني داشته باشد. همين مساله کار را دشوارتر مي کرد. اين سريال در دو مقطع زماني اتفاق مي افتد. دو سال قبل از انقلاب و حين انقلاب و زمان حال. به همين دليل نياز به لوکيشن هاي خاص داشتيم.
در اين سريال فرهاد قائميان نقش اصلي را بازي مي کند. همچنين امين زندگاني، ليلا اوتادي هم به جمع بازيگران اين مجموعه اضافه شدند. چندي پيش از حضور علیرضا جلالی تبار و احسان امانی به عنوان بازیگران این پروژه خبر داده شده بود.
بیش از ۷۰ درصد از قصه در زمان حال روایت می شود و ۳۰ درصد ماجرا در گذشته رخ می دهد. عوامل پشت دوربین این سریال مدیر تصویربرداری سهیل نوروزی، طراح صحنه و لباس آیدین ظریف، طراح گریم ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری منصور شهبازی، مدیر تولید بهزاد هاشمی، برنامه ریز مجید رضا فاضلی، دستیار برنامه ریز عارفه رشیدی، دستیار اول کارگردان حسین خضوعی، گروه کارگرداني نيلوفر کوخاني و آرين قاسم زاده اصل، عکاس : هانیه رستمی ، صداگذار علي علويان و مدیر تدارکات امیر یمینی خواهند بود.
سریال «تاریکی شب روشنایی روز»در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای به قلم حجت قاسم زاده اصل در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به نگارش درآمده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.