سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

صالحی برای اصلاح‌طلبان زمانی خوب بود که در تأیید برجام قسم جلاله می‌خورد

علی اکبر صالحی

فارس: صالحی برای اینها دیروز خوب بود که در تأیید برجام قسم جلاله می‌خورد؛ حالا او با این همه سابقه‌ سیاسی و هسته‌ای از نظر زیباکلام و اصلاح‌طلبان حق اظهارنظر ندارد؛ حرف‌هایش هم با سانسور از رسانه‌های اصلاح‌طلب مواجه شد. صالحی این روزها بد شده است!

صلاح‌طلبان دلواپس حرف‌های علی‌اکبر صالحی شده‌اند؛ می‌گویند صالحی دارد زیر همه چیز می‌زند؛ می‌گویند صالحی چشم روی همه چیز بسته است. زیباکلام حرف‌های تند و تیزتری هم می‌زند. او رسماً صالحی را به سیاسی‌کاری متهم می‌کند، چون حدس می‌زند شاید اصولگرایان از سال بعد سرکار بیایند، می‌خواهد بگوید من خیلی هم با اصلاح‌طلبان همراه نبوده‌ام تا در دولت بعدی هم سمت بگیرد!

حتماً از شنیدن این ادبیات تهمت‌آلود و تند از اصلاح‌طلبان نسبت به یکی از مدیران ارشد و برجامی دولت یازدهم متعجب شده‌اید، اما تعجبی نیست؛ آن تعریف و تمجیدها و سکه دادن‌ها برای وقتی بود که صالحی در مجلس فریاد حمایت از برجام سر می‌داد، حالا که از بدعهدی طرف‌های غربی می‌گوید، از نظر اصلاح‌طلبان او سیاسی‌کار و فرصت‌طلب است. زیباکلام یک تلاش سختی هم دارد که نقش پررنگ صالحی در برجام را تشریح کند که صالحی ادعا نکند در برجام کاره‌ای نبوده است. انگار دارند پی مقصر می‌گردند و می‌ترسند این فتح‌الفتوح دیروزی که نشتی‌هایش هر روز دارد بیرون می‌زند، همه‌ تقصیرش بیفتد گردن روحانی و ظریف!
نکته‌ مهم‌تر این است که زیباکلام می‌گوید « آقای دکتر صالحی از رئیس‌شان یعنی آقای روحانی کدورت دارند اما مهم این است که به خاطر یک دستمال، قیصریه را آتش نزنند. ممکن است صالحی به خاطر این کدورت حق داشته باشد چون این رئیس‌جمهور بود که ابتدا به او حمله کرد اما راه نشان دادن دلخوری، این نیست» ... و بعد هم توصیه می‌کند ظریف حکمیت کند و دست این دو را در دست هم قرار دهد!
این توصیف به گونه‌ای است که انگار میان صالحی و روحانی کدورت‌های شخصی در جریان است و با ریش‌سفیدی حلش کنیم و در خانه روی هم رو ببوسید و صلوات بفرسید و تمام؛ دیگر جلوی غریبه‌ها دعوا نکنید! اصلاً صادق زیباکلام توجهی ندارد که پای حق و حقوق یک ملت در میان است. پای بدعهدی‌های چند کشور در یکی از مهم‌ترین توافقنامه‌های خارجی تاریخ ایران وسط است. این دعوا، یک جدل شخصی نیست که بگذریم و تمام شود و اگر از طعنه‌های گلایه‌آلود «مرد تا دیروز محبوب اصلاح‌طلبان» به روحانی بگذریم (که البته به قول خود زیباکلام این اول روحانی بود که به صالحی حمله کرد) باقی ماجرا، ماجرای هشدار نسبت به بدعهدی طرف مقابل و نقشه‌هایی است که غربی‌ها برای ایران کشیده‌اند؛ ببریم در پستو حل کنیم؟
بگذریم؛ صالحی برای اینها دیروز خوب بود که در تأیید برجام قسم جلاله می‌خورد؛ حالا او با این همه سابقه‌ سیاسی و هسته‌ای از نظر زیباکلام و اصلاح‌طلبان حق اظهارنظر ندارد؛ حرف‌هایش هم با سانسور از رسانه‌های اصلاح‌طلب مواجه شد. صالحی این روزها بد شده است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.