سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

مخالفت رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با راه‌اندازی سامانه سینما آنلاین/ این کار بدعتی خطرناک و غیرقابل قبول است

سید ضیاء هاشمی

سید ضیا هاشمی با انتقاد از راه اندازی سامانه سینما آنلاین اظهار داشت: اقدام سایت سینما آنلاین برای نمایش اینترنتی فیلم‌های در حال اکران را بدعتی خطرناک و غیرقابل قبول است و جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران برای حفظ شأن سینمای ایران و منافع تهیه‌کنندگان اجازۀ اجرای چنین طرح‌هایی را نخواهد داد.

به گزارش سینماپرس، سید ضیاء هاشمی اقدام سایت سینما آنلاین برای نمایش اینترنتی فیلم‌های در حال اکران را بدعتی خطرناک و غیرقابل قبول خواند و اعلام کرد جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران برای حفظ شأن سینمای ایران و منافع تهیه‌کنندگان اجازۀ اجرای چنین طرح‌هایی را نخواهد داد و با اتکا به قانون و مراجع ذی‌ربط هرگونه سوءاستفاده از آثار سینمایی را پیگیری خواهد نمود.

وی در این گفتگو تأکید کرد: به طور مثال در سینمای آمریکا فیلم‌ها ابتدا در theatrical window به مدت ۱۶ هفته اکران می‌شوند و بعد نوبت به video window می‌رسد که در آن فیلم در سامانه vod و دی‌وی‌دی و بلوری و به صورت دانلود مجاز اینترنتی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. بنابراین، فیلم‌هایی که برای اکران ساخته می‌شوند، قاعدتا نمی‌توانند هم‌زمان در اینترنت و برای دانلود عرضه شوند چون این کار هم به لحاظ اقتصادی به فروش فیلم لطمه جدی وارد می‌کند و هم با رونق دادن به بازار قاچاق، امکان کسب درآمد بیشتر فیلم از طریق فروش دی‌وی‌دی و عرضه در سامانه vod را بسیار کاهش می‌دهد. این طرح بر اساس پیشنهادات ناآگاهانه یک شخص غیرحرفه‌ای و ناآشنا با سازوکار پخش در صنعت سینما به مرحله اجرا رسیده و احتمالا از جهل به قانون تعدادی سینماگر برای عقد قرارداد هم استفاده شده است. ما اساسا مخالف این طرح هستیم و  با مسئولان این سایت و سینماگرانی که قصد همکاری با آن را داشته باشند قاطعانه برخورد خواهیم کرد و اگر فیلمی هم‌زمان با اکران در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در اینترنت نیز عرضه شود، از طریق شورای صنفی نمایش به اکران آن خاتمه داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.