جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

جایگاه هنر انقلاب در سینما/ ۲

مسجدجامعی: انقلاب وارد تمامی ارکان زندگی ما شده و باید از آن حراست کنیم/ باید هنر انقلاب اسلامی را در تمامی ارکان کشورمان مستتر سازیم

احمد مسجد جامعی

سینماپرس: احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت پرداختن به این هنر گفت: انقلاب اسلامی مسأله ای است که از بدو شکل گیری اش وارد تمامی ارکان زندگی ما شده و باید از آن حراست کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انقلاب اسلامی قراردادی نیست که بتوان برای آن قانون تدوین کرد؛ این انقلاب تحولی است که خوشبختانه در همه ارکان جامعه پیش آمد و منجر به پیروزی اش شد. همه مردم پا پیش گذاشتند و به یک تجربه مشترکی رسیدند و انقلاب اسلامی وارد ذره ذره زندگی آن ها شد و بعد از اینکه انقلاب در تمامی خانواده ها وارد شد پای خود را به حوزه های مختلف از جمله سینما نیز باز کرد.

مسجدجامعی در پاسخ به این سوأل که چرا برخی از مدیران فرهنگی و به ویژه مدیران سینمایی علاقه ای به هنر انقلاب از خود نشان نمی دهند و فرهنگ و هنر ما را به سمت فرهنگ غربی سوق می دهند و پاسخ ما در مقابل آثار ضد ایرانی و ضد اسلامی سینمای غرب چه باید باشد اظهار داشت: ما در حوزه مدیریتی فهم های متفاوتی داریم اما ان شا الله کسی ایران را ول نمی کند تا به فرهنگ غربی برسد؛ کشور ما در ۴ راه تمدن است و ما از دیرباز تاکنون در معرض این آسیب ها بوده ایم و از این رو باید با کشورهای متفاوت به تعامل و گفتگو برسیم. ما اگر به گذشته های دور نگاه کنیم متوجه می شویم که در تخت جمشید هم آثار یونان و مصر و... دیده می شود و این مسأله نشان از آن دارد که ما از گذشته های دور مجبور بوده ایم ضمن حفظ فرهنگ ملی خودمان با دنیا نیز مرتبط باشیم.

رئیس پیشین عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس با بیان اینکه ما نیازمند آن هستیم تا مفهوم انقلاب اسلامی در آثارمان متجلی شود اظهار داشت: ما از گذشته های دور تاکنون دشمنان زیادی داشته ایم که به کشورمان نظر سوء داشته اند و به همین دلیل است که در ادبیات کهن ما و در اشعار شاعران بزرگی همچون فردوسی از واژه «دیو» به معنی دشمن ایران زیاد استفاده است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: پس این نکته که کشور ما از دیرباز در معرض هجوم دشمنان قرار داشته مبحث جدیدی نیست و ما قطعاً باید با آن ها مقابله کنیم و بتوانیم عنوان هنر انقلاب اسلامی را در تمامی ارکان کشورمان مستتر سازیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.